شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدرسه علمیه مرند

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت صاحب الزمان(عج) شهرستان مرند از راه اندازی دفتر مطالعاتی آثار آیت الله العظمی خامنه ای در این مدرسه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، مدرسه علمیه شهرستان مرند با قدمتی بیش از ۳۰۰ سال در زمان رضا شاه با اجرای برنامه استعماری اتحاد شکل و سخت گیری به حوزه های علمیه و امورات دینی، مدرسه غصب و با انهدام وقف نامه و همزمان با شروع کار اداره ثبت اسناد، سند این مکان به نام اداره اوقاف ثبت شد و اقدامات متولی وقف حوزه علمیه مرند مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج سید خلیل مرندی در احیای وقف و اعاده مدرسه نتیجه نداد و این مدرسه علمیه که به نام «احمدیه» علی مشرفه السلام معروف بود، تخریب و تبدیل به مدرسه دخترانه ای به نام خاقانی شد که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تبدیل به مدرسه پسرانه شد.

این وضع تا سال ۱۳۷۷ و انتصاب حجت الاسلام علی نعمت زاده به امامت جمعه مرند ادامه داشت که با اقدامات موثر و نقش محوری وی، سند به نام حوزه علمیه تغییر کرد و کار احداث ساختمان این مدرسه علمیه به نام حضرت صاحب الزمان(عج) آغاز و همزمان با اتمام کامل ساختمان مدرسه در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۲ به صورت رسمی افتتاح شد.

حجت الاسلام رسول باقری مدیر مدرسه علمیه حضرت صاحب الزمان(عج) مرند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با تشریح اقدامات سال گذشته این مدرسه علمیه، اظهار داشت: طرح های مهم و عمده این مدرسه با عنوان «جهاد علمی با محوریت مراحل هفتگانه تحصیلی» اجرا می شود که حاصل آن تربیت «عالم ربانی بصیر کارآمد» و پرورش مدیران و اساتید موفق برای مدرسه علمیه و نظام اسلامی است.

وی افزود: این طرح با الهام از بیانات صریح و روشن کتاب و سنت و سیره علمای ربانی به ویژه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی طراحی و اجرا می شود.

مدیر مدرسه علمیه حضرت صاحب الزمان(عج) مرند در ادامه به موفقیت های علمی و پژوهشی طلاب این مدرسه اشاره کرد و گفت: این مدرسه در حال حاضر از ۱۰ استان و ۲۷ شهر کشور طلبه دارد که تعداد قابل توجهی از آنان افراد مستعد و نخبه دانش آموزی و دانشجویی هستند.

وی کسب رتبه اول علمی استانی در پنج سال گذشته، کسب رتبه اول المپیاد علمی شمالغرب کشور در سال ۱۳۹۲، کسب رتبه اول کشوری المپیاد علمی در سال ۱۳۹۵، کسب رتبه دوم کشوری المپیاد علمی در سال گذشته را از جمله موفقت های علمی طلاب این مدرسه برشمرد.

حجت الاسلام باقری از کسب امتیاز اول در بین مدارس استان آذربایجان شرقی از حیث تعداد آثار ارسالی به جشنواره علامه حلی خبر داد و عنوان کرد: تعداد تعطیلات درسی این مدرسه علمیه به کمتر از ۲۰ روز در سال کاهش پیدا کرده است و طلاب به صورت منظم در جلسه درس اساتید بدون حضور و غیاب شرکت می کنند.

وی همچنین برگزاری نشست های علمی و کرسی های آزاداندیشی، برگزاری دروس آزاد علمی با روش فعال اکتشافی،برگزاری کارگاه «فقه الاقتصاد» را از دیگر برنامه های پژوهشی این مدرسه علمیه عنوان کرد.

وی تاکید کرد: دفتر مطالعاتی آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در این مدرسه علمیه راه اندازی شده است تا فرمایشات و بیانات ایشان به صورت دقیق بررسی شده و نصب العین طلاب قرار بگیرد.

مدیر مدرسه علمیه شهرستان مرند در پایان، تدوین مرحله اول مبانی، اصول و روش های «کار تشکیلاتی» ، مشارکت نظام مند و هدفمند طلاب مدرسه در تمامی برنامه ها تحت عنوان «طلبه مدیریتی»، اعزام طلاب مبلغ به مدارس و... را از برخی برنامه های کارآمدی طلاب این مدرسه علمیه برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha