جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 445138
۱۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ طلاب باید با خود بیندیشند که به چه خاطر پای به این عرصه نهاده اند و چه رسالتی دارند، لذا باید تأکید کرد که تحصیل علم و تبلیغ دین مبین اسلام نخستین رسالت یک طلبه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی عباسی، صبح امروز در جمع طلاب و اساتید مدارس علمیه قزوین که در سالن اجتماعات مسجد النبی(ص) برگزار شد، گفت: فرشتگان خدای متعال بال‌های خود را در مقابل قدم‌های فردی که برای تحصیل علم می پردازد، می‌گشایند. این تعبیر نشان‌دهنده اهمیت تحصیل علم در نزد خدای متعال است.

وی خطاب به طلاب افزود:  امروز لطف خداوند متعال شامل شما شده است، لذا از لحظه‌ لحظه دوران طلبگی خود استفاده کنید و بدانید اخلاص در عمل مکمل علم است که شما را می‌تواند به عرش دانش سوق دهد، پس شما طلاب و آینده‌سازان جامعه روحانیت هم از معارف الهی منور شوید و هم دیگران را از الطاف الهی منور سازید..

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: علم‌اندوزی افتخاری برای انسان محسوب می‌شود، چرا که بین انسان‌هایی که عمر خود را در مبارزه با مشکلات دنیوی اتلاف یا افرادی که عمر خود را صرف مطالعه و طلب علم می‌کنند، تفاوت‌های بسیاری دارند و  شما طلاب باید همیشه تلاش خود را در زمینه علمی داشته باشید.

وی ادامه داد: باید خداوند متعال را شکرگزار بود که با نعمت انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل(ره)، شرایطی را برای کشور عزیزمان رقم زد تا امروز بتوانیم در سایه الطاف الهی درس طلبگی بخوانیم و این توفیقی است که نصیب هر شخصی نخواهد شد.

استاد حوزه علمیه قزوین بابیان اینکه تبلیغ دین رسالت اصلی همه طلاب و روحانیون است، گفت: طلاب باید با خود بیندیشند که به چه خاطر پای به این عرصه نهاده اند و چه رسالتی دارند، لذا باید تأکید کرد که تحصیل علم و تبلیغ دین مبین اسلام نخستین رسالت یک طلبه است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی بیان داشت: طلبه می‌بایست نسبت به تبلیغ شریعت و دین مبین اسلام اهتمام ویژه‌ای داشته باشد، لذا برای این مهم ابتدا باید از خود شروع کند، پس رفتار، حرکات، منش و اخلاق یک طلبه می‌بایست برای همسن های خود الگو باشد تا بتواند از پس رسالتی سنگین چون تبلیغ بر آید.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha