پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 آیت الله یعقوبی از دانشگاه امام باقر (ع) نجف اشرف بازدید کرد

حوزه/ آیت الله شیخ محمد یعقوبی از علمای شیعه عراق از دانشگاه امام محمد باقر (علیه السلام) در نجف اشرف بازدید و در میان اساتید و طلاب این دانشگاه سخنرانی کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آیت الله شیخ محمد یعقوبی از علمای شیعه عراق از دانشگاه امام محمد باقر (علیه السلام) در نجف اشرف بازدید و در میان اساتید و طلاب این دانشگاه سخنرانی کرد.

آیت الله یعقوبی در سخنان خود اشاره کرد: خداوند به با لطف و بخشش خود به بندگان، آنان را تذکر می دهد  و این براساس شیوه ذکری است که انسان نسبت به پروردگار و آفریدگار خود دارد، و بندگان تنها با تکان دادن زبان و لب، خداوند را یاد نمی کنند، بلکه با حضور قلبی و وجدانی که در باطن انسان منعکس می شود و در رفتار و کردار خارجی او نمایان می شود، خداوند را یاد می کنند.

وی با بیان اینکه تمام طاعات، ذکر و یاد خداوند متعال است، به حدیث شریف (من أطاع الله فقد ذكرالله وان قلّت صلاته و صيامه و تلاوته للقرآن و من عصى الله فقد نسي الله و ان كثرت صلاته و صيامه و تلاوته للقرآن)، اشاره کرد.

این عالم عراقی از تجربه دانشگاه امام باقر (علیه السلام) قدر دانی کرد و آن را یکی از انواع بزرگ طاعات و یاد خداوند متعال دانست که شهر نجف اشرف مرکز علم و فقاهت، پیش تر نمونه ای آن را ندیده است.

آیت الله یعقوبی افزود: در این دانشگاه جمعی از طلاب به تحصیل علوم دینی پرداخته و به سطوح عالی دست یافتند و مسئولیت تبلیغ اجتماعی، امام جمعه و امام جماعت را برعهده گرفتند که در آن نفع عمومی برای جامعه است.

وی نسبت به گرفتار شدن در مطامع دنیا و شهوات آن و غفلت از لغزش‌گاه های شیطان که در کمین مؤمنین است و می خواهد آنان را به انحراف و نابودی بکشاند، هشدار داد.

آیت الله یعقوبی در پایان به سؤالات طلاب پاسخ داد و بعد از برگزاری نماز در کنار آنان ناهار خود را صرف کرد و سپس از کلاس ها، خوابگاه و بخش های مختلف دانشگاه امام باقر (ع) بازدید کرد.  

شایان ذکر است که دانشگاه امام باقر (علیه السلام) پذیرای کسانی است که فرصت تحصیل در حوزه علمیه نجف اشرف را  ندارند و کسانی که در دانشگا ها پذیرفته شده و یا اینکه بعد از قبولی در امتحان و مصاحبه علمی، مرحله مقدمات را در حوزه های عملیه شهرستان های خود تکمیل کرده اند.

تحصیل در این دانشگاه در روز های پنج شنبه، جمعه و شنبه است و برنامه درسی آن هماننده حوزه علمیه و با حضور اساتید و فضلای حوزوی انجام می گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha