پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طرح صالحین

حوزه/ استادیاران حلقه‌های صالحین خراسان جنوبی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، بر تقویت و توسعه حلقه‌های صالحین با محوریت مساجد، مصلا های نماز جمعه و دانش آموزی تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت الاسلام محمدرضا بابایی در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: تعداد سرگروه‌های حلقه‌های صالحین این شهرستان 500 نفر است و همچنین در این شهرستان هشت سرمربی و 60 نفر به عنوان مربی حلقه‌های صالحین فعالیت می‌کنند.

امام جمعه فردوس با اشاره به اینکه رمز موفقیت حلقه‌های صالحین در این شهرستان وجود ارتباط شبکه‌ای بین اعضای مختلف حلقه‌ها بوده است، یادآور شد: جلسات حلقه‌های صالحین در فردوس به طور منظم برگزار می‌شود.

حجت الاسلام بابایی با بیان اینکه نگاه تربیتی در اولویت نخست فعالیت حلقه‌های صالحین در فردوس است، یادآور شد: مهم‌ترین سرمایه ما نیروی انسانی بوده و نسل جوان که در جلسات این حلقه‌ها حضور می‌یابند می‌خواهند آینده کشور را مدیریت کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح تعالی برای پایش حلقه‌های صالحین در سطح شهرستان اجرا می‌شود، افزود: تقاضا داریم برای توانمندسازی سرگروه‌های حلقه‌های صالحین، اساتیدی به شهرستان اعزام شوند تا کیفیت حلقه‌ها افزایش یابد.

امام جمعه فردوس خاطرنشان کرد: برگزاری برخی از جلسات حلقه‌های صالحین در منازل شهدا و همچنین برگزاری جلسات حلقه‌های صالحین دانش‌آموزی در مساجد نزدیک به مدارس برای انس‌گیری بیشتر دانش‌آموزان و قشر جوان و نوجوان با مسجد از دیگر اقدامات مجموعه حلقه‌های صالحین در این شهرستان است.

خودباوری در کودکان و نوجوانان نشأت گرفته از طرح صالحین است

حجت الاسلام مرتضایی نیا، امام جمعه شهرستان زیرکوه در این دیدار گفت: در شهرستان زیرکوه کارهای خوبی انجام شده که این کارها و برنامه ها نوید خوشی است.

وی با بیان اینکه در شهرستان زیر کوه 10 هزار متربی داریم، افزود: 8 سرمربی، 53 مربی، بیش از 400 سرگروه حلقه صالحین در شهرستان زیرکوه داریم.

امام جمعه شهرستان زیرکوه ادامه داد: قبل از سال جدید به همه حوزه‌ها سر زدیم و پایش را انجام دادیم و در بحث کادرسازی و خودباوری که امروز در کودکان و نوجوانان به وجود آمده است، نشأت گرفته از حلقه های صالحین است.

حجت الاسلام مرتضایی افزود: ما در شهرستان زیرکوه از یک حلقه صالحین تعداد 12 نفر را به حوزه های علمیه فرستادیم علاوه بر این اعزام گروه های جهادی، کمک به محرومان، برگزاری جلسات و حلقه های صالحین در منازل شهدا و به نام شهدا از دیگر برنامه ها در شهرستان زیرکوه است.

وی با بیان اینکه در حلقه های صالحین در شهرستان زیرکوه اجرای برنامه های قرآنی دنبال می شود، اظهار کرد: در بحث امر به معروف و نهی از منکر شهرستان زیرکوه در استان خراسان جنوبی حرف زیادی برای گفتن داشته و در مقام نخست قرار دارد.

امام جمعه شهرستان زیرکوه بیان داشت: اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی اسلامی، ازدواج آسان، مشاوره، اشتغال زایی و ایجاد صندوق های قرض الحسنه از دیگر کارهای حلقه های صالحین در زیرکوه است.

محور، سخنان مقام معظم رهبری است

امام جمعه شهرستان نهبندان نیز اظهار داشت: در شهرستان نهبندان 317 حلقه صالحین داریم که از این تعداد 103 حلقه مرد و 68 حلقه صالحین خانم داریم.

حجت الاسلام خزاعی افزود: 29 حلقه صالحین عشایری، یک گروه کارگری، 5 حلقه فرهنگیان، 6 هزار متربی و 8 سرمربی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: محور برنامه های ما در حلقه های صالحین شهرستان نهبندان سخنان مقام معظم رهبری است که باید به صورت پایه ای کار شود.

امام جمعه نهبندان گفت: در شهرستان نهبندان حلقه ویژه مصلای نماز جمعه را داریم که بیش از 50 نوجوان اعضای آن را  تشکیل می دهند و هر هفته در مصلای نماز جمعه تشکیل می شود.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha