سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
همایش بین المللی «حفظ اکوسیستم حلال جهانی» در مالدیوز برگزار می شود

حوزه/ دانشگاه ملی مالدیو در ماله، با همکاری دانشگاه اسلامی مالزی، همایش دو روزه بین المللی «مدیریت حلال» با عنوان «حفظ اکوسیستم حلال جهانی» را برگزار می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»  همایش بین المللی «مدیریت حلال» در دانشگاه ملی مالدیو، واقع شهر ماله در پایتخت کشور مالدیو برگزار می شود.

دومین همایش بین المللی «مدیریت حلال» با عنوان «حفظ اکوسیستم حلال جهانی» توسط دانشکده اقتصاد و معارف و با همکاری دانشگاه اسلامی مالزی، مرکز اقتصاد اسلامی در مالدیو و دانشگاه ملی مالدیو در روزهای 17-18 جولای سال 2018 میلادی برپا می شود. هدف از برپایی این گردهمایی دو روزه فراهم سازی سکویی برای محققان و اساتید دانشگاهی در راستای ارائه مقالات و ایجاد مباحث علمی در خصوص بررسی یافته های علمی و تحقیقات، بررسی مشکلات، راه حل ها و شیوه های توسعه اقتصاد اسلامی و حلال است.

اهداف همایش به شرح ذیل اعلام شده اند:

ارائه سکویی برای دانشگاهیان و نقش آفرینان در صنعت حلال به منظور بحث و مشارکت در بررسی فرصت ها درصنعت حلال.

تبادل اطلاعات در خصوص یافته های تحقیقاتی معاصر و ورودی های ارزشمند فعلی به منظور بهبود سیاست های موجود، استراتژی ها و در نتیجه ارائه یک برنامه عملی قابل اجرا برای توسعه صنعت حلال.

به اشتراک گذاشتن کارهای پژوهشی موجود، شناسایی شکاف های فعلی برای تحقیقات آینده، مخصوصا در حوزه صنایع دوستانه حلال.

 بازار رو به رشد حلال

بازار حلال جهانی ارزشی به میزان 2.77 تریلیون دلار آمریکا داشته و یکی از رو به رشدترین بازارهای مصرفی در جهان محسوب می شود. در این میان بازار جهانی غذای حلال به تنهایی ارزشی به میزان تقریبا 650 میلیارد یا بیشتر داشته و 17% صنعت غذای جهانی را به خود اختصاص داده و فرصت های جهانی قابل توجهی را ارائه می دهد. براساس آخرین ارقام ارائه شده از سوی سازمان ملل متحد و صندوق بین المللی پول، در سال های 1990 و 2010، در نتیجه تولید ناخالص داخلی سرانه برای مسلمانان در سراسر جهان، نرخ رشد سالانه بازار حلال جمعا 8/8 درصد بوده است است، زیرا این بازار به طور عمده جوان بوده و بخشی از طبقه متوسط در حال ظهور در راه مصرف بیشتر قرار دارد و بازار اسلامی به ویژه برای دسته مشخصی از شرکت ها جذابیت پیدا کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha