پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مسلمانان جزیره لویس، سایتی برای کمک مالی به ساخت مسجد ایجاد کردند

حوزه/ مسلمانان جزیره کوچک لویس در اسکاتلند، با کمک یک بانی مسلمان سایت جدیدی برای جمع آوری کمک های مالی برای ساخت مسجد ایجاد کرده و امیدوارند بتوانند ۵۰ هزار یورو برای بنای مرکز اسلامی جمع آوری کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری ««حوزه» به نقل از heraldscotland، مسلمانان جزیره لویس در اسکاتلند، سایت جدیدی به منظور جمع آوری کمک های مالی لازم برای ساخت یک مسجد ایجاد کردند. پاییز گذشته شورای شهرداری جزیره لویس، طرح ساخت مسجدی برای مسلمانان را به تصویب رساند که کلیسای این شهر به صورت رسمی مخالفت خود را با احداث آن اعلام کرده بود.

هم اکنون یک تاجر مسلمان با نام احتشام رشید سایتی راه اندازی کرده تا هزینه ساخت مسجد برای جامعه اسلامی فراهم شود. برای ساخت این مرکز اسلامی بیش از 50 هزار یورو لازم است.

آقای رشید در این باره در صفحه «جست گیوینگ» نوشته است: من اخیرا تماسی تلفنی از جزیره لویس، یک جزیره کوچک در دریای شمال، در شمال اسکاتلند دریافت کرده اند که بیش از 8 هزار سکنه دارد. در میان آن ها یک جامعه کوچک از پناهندگان سوری نیز زندگی می کنند که مجوز ساخت مسجدی برای خودشان را دریافت کرده اند. برخلاف تمامی مخالفت ها از سوی بانیان کلیسا و مسیحیان، و سنگ اندازی های مختلف، آن ها موفق به دریافت مجوز برای ایجاد یک مرکز اسلامی شده اند.

وی افزود: از من شخصا درخواست شده به آنجا بروم و در ساخت این مسجد کمک کنم. من قصد دارم تا ماه رمضان این مسجد را تاسیس کنم.

رشید در این صفحه از مردم خواسته کمک های مالی شان را برای ساخت مسجد اهداء کنند. تاکنون نزدیک به 10 هزار یورو برای راه اندازی پروژه مسجدسازی در این جزیره جمع آوری شده است.

دیگر مسلمانان نیز با گذاشتن پیام هایی، این اقدام را مورد تشویق و تحسین قرار داده اند.

گفتنی است جزایر غربی بریتانیا کاملا مسیحی بوده و جزایر لویس و هریس در اسکاتلند نیز جوامع بزرگی از مسیحیان  پرسبیتری را به خود اختصاص داده است.

یک گروه مسیحی در این باره گفته بود: ما نمی خواهیم اسلام در میان جامعه ما ترویج پیدا کند. اگر اینجا یک مسجد باز شود، اسلام قادر خواهد بود در اینجا گسترش یابد درحالی که اکثریت ما مخالف هستیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha