سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
زینب غفوری

معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمیه (س) اشکذر گفت: احترام و تکریم همسرانه را باید از زندگی حضرت زهرا (س) و امام علی (ع) الگو بگیریم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه» در یزد، حانم زینب غفوری، در جلسه حلقه صادقین این هفته مدرسه علمیه فاطمیه اشکذر اظهار کرد: احترام و تکریم متقابل زن و شوهر از نکات مهمی است که زنجیره وار به تفاهم زن و شوهر کمک می‌کند.

وی افزود: تمام نکات از جمله غیرت مرد و حیای زن، حاکمیت دین در خانه و سایر توصیه های مرتبط زمانی که باهم رعایت شود حتماً در زندگی مؤثرخواهد بود.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمیه اشکذر بیان کرد: در راستای تکریم زن و شوهر روایات بسیاری از جمله روایتی از امام صادق (ع) داریم که فرمودند: خوشبخت‌ترین زن کسی است که شوهرش را گرامی داشته و هیچ گاه او را اذیت و آزار نمی‌کند؛ و در روایت دیگری هم راجع به نگه داشتن احترام همسر، امام صادق (ع) می فرمایند: هرکس زن گرفت باید او را گرامی بدارد.

خانم غفوری تصریح کرد:ما در زندگي حضرت زهرا(س) و حضرت علي(ع) اوج احترام و تكريم زن و شوهر را حتي در نوع خطاب كردن يكديگر مي بينيم.

وی ابراز کرد: این که بعضی می گویند خوب ما احترام او را نگه می‌داریم، ولی او به ما بی احترامی می‌کند، باید گفت؛ شما در هر رابطه‌ای و هر کاری باید صبر و بردباری داشته باشید، هرچه او به شما بی احترامی کرد شما با احترام و محبت جواب او را بدهید و مطمئن باشید که بعد از مدتی جواب خواهید گرفت. 

معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمیه اشکذر، طلاب رابه مطالعه توصیه های بزرگان دینی و علما و نیز رهبر معظم انقلاب در خصوص اخلاق در خانواده فراخواند و افزود: نتیجه احترام و اخلاق نیکو در خانواده نشاط خانواده و به تبع آن نشاط جامعه خواهد بود.


انتهای پیام/ 313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha