جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام قاصری

حوزه/رئیس اداره اوقاف بیرجند از حضور ۶۰ هزار زائر در بقاع متبرکه شهرستان بیرجند و درمیان خبر داد و گفت: در امامزادگان باقریه بیرجند و امامزاده سیده زهرا(س) روستای نوزاد شاهد حضور زیادی از زائران بودیم.

حجت الاسلام مهدی قاصری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه»، با بیان این که طرح آرامش بهاری در راستای خدمت‌رسانی مطلوب به زائران و مسافران نوروزی اجرا شد، اظهار داشت: این طرح در راستای لبیک گفتن به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا شد.

وی با بیان اینکه امسال طرح آرامش بهاری در 8 بقعه شهرستان بیرجند و درمیان اجرا شد، بیان داشت: امامزادگان باقریه، امامزاده سید تاج‌الدین علی(ع)، امامزاده سید ابراهیم رضا(ع)، امامزاده سید محمدنقیب، امامزاده سید عبدالعزیز علوی و مجتمع فرهنگی مذهبی فریزنوک، امامزاده سیده زهرا(ع) نوزاد و مجتمع فرهنگی مذهبی مقدر، بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری بودند.

رئیس اداره اوقاف بیرجند از اجرای برنامه‌های متنوع در طول اجرای طرح آرامش بهاری خبر داد و یادآور شد: اقامه نماز جماعت، سخنرانی روزانه، غبارروبی، قرائت ادعیه، مسابقات فرهنگی، ویژه برنامه روز جمهوری اسلامی، ویژه برنامه روز طبیعت، برپایی جشن ولادت امام علی(ع) و مراسم وفات حضرت زینب(س) از اهم برنامه‌های اجرا شده در طول طرح بود.

حجت الاسلام قاصری از حضور 60 هزار زائر در بقاع متبرکه شهرستان بیرجند و درمیان خبر داد و گفت: در امامزادگان باقریه بیرجند و امامزاده سیده زهرا(س) روستای نوزاد شاهد حضور زیادی از زائران بودیم.

وی با بیان این که طرح آرامش بهاری از ۲۵ اسفندماه آغاز و در ۱۵ فروردین ماه پایان یافت، اعلام کرد: تقویت باورهای دینی و مذهبی، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ارتقاء سطح فکری و فرهنگی زائران و مسافران نوروزی از مهمترین اهداف این طرح است.

رئیس اداره اوقاف بیرجند از استقبال خوب مسافران و زائران از ویژه برنامه‌های تحویل سال و روز طبیعت در بقاع متبرکه خبر داد و گفت: امسال شاهد حضور چشمگیر زائران و مسافران در امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان بیرجند و درمیان بودیم.

حجت الاسلام قاصری اضافه کرد: در طول اجرای طرح آرامش بهاری 7 هزار نفر در زائرسراها و سوئیت‌های بقاع متبرکه بیرجند و درمیان اسکان یافتند.

وی از برپایی خیمه‌های معرفت در امامزادگان باقریه(ع)، امامزاده سیده زهرا(س) روستای نوزاد، امامزاده سیدابراهیم رضا(ع) و امامزاده سیدمحمدنقیب(ع) خبر داد و اعلام کرد: در طول اجرای طرح 20 هزار نفر از خیمه‌های معرفت بازدید کردند.

رئیس اداره اوقاف بیرجند برپایی غرفه‌های کودک و نوجوان، روانشناسی، مشاوره، سبک زندگی ایرانی اسلامی، محصولات فرهنگی مذهبی، خانواده و مشاوره وقف و حضور مبلغان بومی و اعزامی را خدمات ارائه شده در طرح نوروزی آرامش بهاری ذکر کرد.

حجت الاسلام قاصری موقوفه حسینیه امام رضا(ع) بیرجند را از موقوفات شاخص این شهر دانست و تصریح کرد: این بنا از مهم‌ترین بناهای تاریخی شهر بیرجند است که از لحاظ معماری دارای اجزا و عناصر مختلف است.

وی به موزه وقف نیز اشاره و مطرح کرد: موزه وقف بیرجند از سوی اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند در بنای تاریخی حسینیه امام رضا(ع) در سال 1382 افتتاح شد.

رئیس اداره اوقاف بیرجند استقبال مسافران و گردشگران نوروزی از موزه وقف بیرجند را مطلوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: در طول اجرای طرح آرامش بهاری در شهرستان بیرجند ۲ هزار نفر از موقوفه مدرسه شوکتیه و موزه وقف بیرجند بازدید کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha