شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شفیعی

حوزه/ رئیس اداره اعزام مبلغ دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: امسال ۶۵ نفر از مبلغان خواهر و برادر و تعدادی از گروه‌های تبلیغی تخصصی به مساجد محل برگزاری اعتکاف رجبیه در سطح استان اصفهان اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام محمدجواد شفیعیان، رئیس اداره اعزام مبلغ دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که در سال‌های اخیر با استقبال خوبی مواجه شده و خصوصا نوجوانان و جوانان با اشتیاق و ذوق وصف ناشدنی در آن شرکت می‌کنند، برنامه عبادی اعتکاف است.

رئیس اداره اعزام مبلغ دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: خداوند متعال به دلیل نیازهای گوناگون انسان، عبادات متنوعی را برای بندگان خود تشریع کرده و هر عبادتی از جمله نماز، روزه، حج و ... جوابگوی بخشی از نیاز انسان است.

وی با بیان این که اعتکاف آمیزه‌ای از چند عبادت بافضیلت محسوب می‌شود، گفت: حضور در مسجد، روزه و اقامه نماز از شروط اعتکاف است، فرد معتکف سه روز در مسجد جامع شهر مقیم شده و فقط ضروریات سبب می شود تا کوی دوست را ترک کند؛ حتی خود را از برخی حلال‌ها نیز باز می‌دارد و تمرین کامل بندگی و جهاد با نفس را در این سه روز انجام می‌دهد، در واقع فرد معتکف دوباره با پروردگار متعال عهد و میثاق بندگی می‌بندد؛ به خصوص امسال که ایام اعتکاف با حلول سال نو و روز طبیعت همزمان شد، معتکفین از این لذات دنیایی دست کشیده و خلوتی جانانه را با خدای خود رقم زدند.

حجت‌الاسلام شفیعیان تصریح کرد: لازم است در طول این مسیر، افراد و کارشناسان آشنا با مسائل دینی زمینه‌های حضور معنوی افراد را فراهم کرده و معتکفین را در پیمودن درست مسیر راهنمایی کنند، دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان همچون سنوات گذشته، طلاب و روحانیون توانمند را به مراسم‌های برگزاری اعتکاف اعزام کرده است.

رئیس اداره اعزام مبلغ دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان این که اعزام مبلغین در دو قالب انفرادی و اعزام گروه‌های تبلیغی به مساجد محل برگزاری اعتکاف صورت گرفته، افزود: سخنرانی در جمع معتکفین، برگزاری حلقه‌های معرفت، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ به سؤالات احکام، اعتقادات و رفع شبهات و فعالیت‌های تبلیغی چهره به چهره در جمع معتکفین، از جمله فعالیت‌های فرهنگی-تبلیغی مبلغین در این ایام بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در این ایام، 65 نفر از مبلغان خواهر و برادر و تعدادی از گروه‌های تبلیغی تخصصی در میان معتکفین در سطح استان اصفهان حاضر شده و به انجام فعالیت‌های فرهنگی پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha