جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دکتر رفیع الدین اسماعیلی

حوزه/ رئیس انجمن سواد رسانه ای طلاب کشور گفت: تقویت سواد رسانه ای، پیش نیاز تعصب ورزیدن و غیرت داشتن نسبت به کالای ایرانی و خرید و مصرف آن است.

دکتر رفیع الدین اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که تحقق شعار سال 97 مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، اهتمام ویژه و همه جانبه رسانه های جمعی و نخبگان کشور را می طلبد، ابراز داشت: یکی از مسایلی که بی شک در این مساله بسیار مهم و دخیل است، توجه به مساله سواد رسانه ای به منظور بهره گیری حداکثری از ظرفیت فضای مجازی و رسانه های جمعی در جهت تقویت تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی است.

وی افزود: بحث سواد رسانه ای موجب فهم و عمق بخشی به فرد می شود چرا که با شناخت درست فضای رسانه ای و کسب این سواد ، او می تواند  محتوای مناسب خود را در فضای رسانه ای شناخته و بر آن تاکید کند.

این کارشناس رسانه و فضای مجازی همچنین گفت: اساساً مخاطب وقتی مجهز به سواد رسانه ای باشد می تواند در جامعه خود و اطرافش تاثیرگذار باشد، ضمن آن که به هر حال کسی که تولید محتوای رسانه ای می کند خودش در درجه نخست باید عامل باشد به این مساله و به طور مثال درباره شعار امسال باورمند به لزوم حمایت از کالای ایرانی باشد.

وی در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر خرید کالای ایرانی و لزوم تعصب و غیرت ورزیدن نسبت به این قضیه اظهار داشت: در حال حاضر دشمن در فضای رسانه ای و به خصوص فضای مجازی به دنبال گرایش دادن مردم به سمت خرید و مصرف کالای خارجی و بر عکس آن دوری از کالای ایرانی است و حال آن که ما باید این فضا را بشکنیم و نگذاریم که دشمنان به اهداف خود برسند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: واقعیت آن است که در سال های اخیر با فضای مجازی ، هجمه هوشمندانه ای علیه کالای ایرانی و تولید ملی شکل گرفته و هم اینک می بینیم که بخش قابل توجهی از جامعه نسبت به کالای تولید داخل نگاه و ذهنیت خوبی ندارند که ما باید این مشکل فکری و فرهنگی را حل کنیم.

وی گفت: خوشبختانه در رابطه با شعار سال ، ایده های خوبی وجود دارد و مهم آن است که ما از ظرفیت و امکانات موجود در فضای مجازی در جهت معرفی کالاهای ایرانی و ترویج این مباحث استفاده حداکثری را داشته و البته مطالبه ارتقای کیفیت محصول ایرانی را نیز داشته باشیم تا مردم رغبت بیشتری به این قضایا پیدا کنند.

رییس انجمن سواد رسانه ای طلاب بیان داشت: به هر صورت اگر این درک و بصیرت در بین مردم از طریق رسانه و فضای مجازی ایجاد شود که خرید کالای ایرانی ولو با کیفیت پایین تر از محصول خارجی باعث اشتغالزایی برای جوانان همین کشور و رونق اقتصاد ملی می گردد، قطعاً شاهد گرایش هر چه بیشتر مردم به سمت خرید و مصرف کالای ایرانی خواهیم بود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha