چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه بهشهر

مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با تأکید براین که بازنشستگی در تبلیغ دین معنا و مفهومی ندارد، گفت: یک مبلغ دین تا آخرین لحظه عمر خود نیز مشغول ترویج و تبلیغ احکام دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر، امروز در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) این شهرستان، به اهمیت علم آموزی در حوزه اشاره کرد و گفت: طالب علم دین از چنان جایگاهی رفیعی برخوردار است که ملائکه برای او پر و بال پهن می کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که علم تامین کننده عزّت در دنیا است و در آخرت نیز رستگاری می آورد، افزود: عزت دنیوی و رستگاری اخروی دو سرمایه مهم هستند که در سایه سار تحصیل علم به دست می آید.

حجت الاسلام جباری در ادامه سخنان خود علم‌ را مصباح عقل دانست و با بیان این که عقلی که می خواهد هدایت کند نیاز به چراغ دارد، خاطرنشان کرد: چراغِ عقل، علم است و عقل در پرتو علم می تواند کارآمد باشد.

مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر همچنین با تأکید بر این که ریشه همه خوبی ها در علم است، افزود: اگر یک جامعه از علم و فرهنگ برخوردار باشد، دچار معضلات اجتماعی و فرهنگی نخواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید براینکه طلاب و روحانیان همواره باید به دنبال به روز کردن آموخته های علمی خود باشند، خاطرنشان کرد: پاسخگویی به نیازهای روز جامعه نیازمند تقویت آگاهی و اطلاعات عمومی از سوی روحانیان است.

حجت الاسلام جباری با بیان این که یکی از مهم ترین وظایف طلاب این است که خوب درس بخوانند و مطالعه کنند، تصریح کرد: جامعه امروز نیازمند طلابی مستعد و توانمند است تا بتوانند نیازهای آنها را پاسخ دهند.

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که طلبه ای که از لحاظ معلومات علمی دچار ضعف باشد، مورد پسند جامعه قرار نخواهد گرفت، بیان داشت: یک طلبه باید از همه ظرفیت های به وجود آمده در جهت علم آموزی بهره گیرد.

وی با بیان این که نیازهای امروز جامعه با گذشته متفاوت است و این کار طلاب را کمی سخت کرده، خاطرنشان کرد: به همین دلیل اگر طلاب و روحانیان می خواهند هر روز بر مقبولیت آنها در جامعه افزوده شود باید بر معلومات خود نسبت به گذشته بیافزایند.

حجت الاسلام جباری در ادامه سخنان خود با تأکید براین که طلاب برای موفقیت در عرصه ای که در آن قرار دارند، نیازمند الگو هستند، تصریح کرد: امروز سیره علمی و عملی علما و بزرگان دینی بهترین الگو برای طلاب جوان حوزه است.

مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با تأکید براین که بازنشستگی در تبلیغ دین معنا و مفهومی ندارد، خاطرنشان کرد: یک مبلغ دین تا آخرین لحظه عمر خود نیز مشغول ترویج و تبلیغ احکام دینی است.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه  طلاب نباید فرصتی که امروز در اختیار دارند را به راحتی از دست دهند، تصریح کرد: این ظرفیت و فرصتی که در مدارس علمیه وجود دارد به هیچ عنوان در گذشته وجود نداشت و نباید به هدر رود.

حجت الاسلام جباری با بیان این که طلاب و روحانیان همواره منشأ خدمات ارزشمندی در جامعه بودند، گفت: امسال، سال کار و تلاش است و طلاب باید سطح مطالعات خود را بیشتر ارتقا دهند تا بتوانند برای جامعه مفید تر باشند.

امام جمعه بهشهر با تأکید براین که جامعه اسلامی امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند به همراهی و همکاری حوزه و روحانیت است، خاطرنشان کرد: حوزویان همانند گذشته در شرایط فعلی نیز پشتیبانی محکمی و مطئنی برای نظام دینی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha