سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام حسینی درمیان

حوزه/امام جمعه شهرستان درمیان با بیان اینکه شهرستان درمیان از نظر تعداد دانش آموز رتبه چهارم استان خراسان جنوبی را دارد، گفت: شهرستان نسبت به کمیت و کیفیت فضای آموزشی در تنگنا قرار دارد و نیازمند حضور و عنایت خیرین محترم نسبت به این منطقه محروم هستیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام علیرضا حسینی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن جشنواره خیرین مدرسه ساز که در اردیبهشت ماه امسال برگزار می شود،‌ اظهار داشت: اصولا کار خیر که در فرهنگ قرآنی از آن به «برّ» یاد می شود، مورد تاکید آموزه های دینی بوده و در سیره اهل بیت علیهم السلام نیز متجلی است.

وی با بیان اینکه بحث مدرسه سازی یکی از مصادیق باقیات الصالحات است، گفت: از آنجایی که برخی از نیکی ها و اعمال صالح، قوام و ماندگاری بیشتری دارند از آنها به عنوان باقیات الصالحات یاد شده است.

امام جمعه درمیان با اشاره به اینکه افتخار عضویت حقوقی در شورای آموزش و پرورش شهرستان را دارم، افزود: شاهد هستیم که با همت مسئولین خدوم و دلسوز آموزش و پرورش شهرستان درمیان و همکاری مسئولین استانی، قدم های خوبی در راستای جذب و حضور خیرین مدرسه ساز در سطح شهرستان برداشته شده است.

حجت الاسلام حسینی با بیان این که شهرستان درمیان از نظر تعداد دانش آموز رتبه چهارم استان را دارد، بیان کرد: با این وجود، شهرستان نسبت به کمیت و کیفیت فضای آموزشی در تنگنا قرار دارد و نیازمند حضور و عنایت خیرین محترم نسبت به این منطقه محروم هستیم.

وی ادامه داد: شهرستان درمیان در شرایط فعلی حداقل به ساخت و تامین ۸۵ باب کلاس آموزشی، حدود سه سالن ورزشی، چهار مورد خوابگاه دانش آموزی، چهار مورد کارگاه فنی، 2 دستگاه آشپزخانه و 9 دستگاه کانکس سیار نیاز دارد که به خیرین عزیز پیشنهاد می کنم به فراخور توان مالی و گرایش قلبی در هر کدام از نیازهای فوق، دانش آموزان مستعد و مردم قدرشناس شهرستان درمیان را یاری کنند.

امام جمعه درمیان با اشاره به نظر اسلام در خصوص تعلیم و تربیت و هزینه کرد در این خصوص گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند که علم را هرچند در چین(نقاط دور و به سختی) جستجو کنید و این جمله بیانگر اهمیت تعلیم و تربیت در دين مبین اسلام است.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: بی شک قدم گذاشتن در مسیر آگاهی بخشی اجتماعی، حرکتی روشنگرانه و مفید است که خیرین عزیز مدرسه ساز این راه روشن را بر گزیده اند.

گفتنی است، بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی در دهه اول اردیبهشت امسال به همت ادارات کل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس، آموزش و پرورش و مجمع خیرین استان در بیرجند برگزار می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha