پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: با مشاهده آیات قرآن کریم متوجه می‌شویم زندگی به دوگونه است، زندگی بابرکت و زندگی بی‌برکت، زندگی‌ بی‌برکت امروز عامل رنج و زحمت در جامعه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار مسئولان قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان قزوین، با تبریک سال نو و تقارن بهار شمسی با بهار ماه قمری گفت: اقدامات جهادی که چندین سال است در مناطق محروم آغاز شده، نشانگر آن است که برکت در زندگی و جامعه ما دوباره جان تازه‌ای گرفته است.

امام جمعه قزوین بیان ادامه داد: خدای متعال با نزول قرآن کریم و آیات الهی به ما راه سعادت و شقاوت را نشان می‌دهد و می‌گوید که در نشانه‌های خدا تعقّل کنید، همچنین خدای متعال قرآن کریم را منشأ برکات خودش معرفی می‌کند که در ماه رمضان که ماهی پربرکت است، نازل شده، یعنی برای کسب برکت در زندگی باید به سراغ قرآن برویم.

وی با اشاره به  این‌که لغت در توضیح معنای واقعی «برکت» عاجز است، گفت: برکت از کلمه "برک" یعنی موی سینه شتر یا "برکه" در بیابان خشک و بی‌آب و علف گرفته شده، اما هیچ‌کدام معنای اصلی برکت را نمی‌رساند، خداوند فرمود قرآن را در شب قدر نازل کردیم؛ شب قدری که از هزار شب بالاتر است، این معنای اصلی برکت است.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: در زندگی بابرکت شاهد طلاق، اختلاف، آسیب‌های اجتماعی، لغو، لهو و لعب نیستیم و این زندگی رویکرد دینی دارد، زندگی بابرکت به فکرِ ساختن و کمک به محرومان جامعه با نگاه دینی است، در واقع شما جهادگران در قرارگاه پیشرفت و آبادانی را می‌توان معماران زندگی بابرکت دانست.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که برخی از کارها با این‌که ظاهر زیبایی دارند، اما تاییدیه دینی ندارند، ابراز کرد: شخصی از امام علی(علیه‌السلام) پرسید بخشش مال به دیگران افضل است یا قرض‌الحسنه دادن؟ حضرت فرمودند پرداخت قرض‌الحسنه، در این حدیث متوجه می‌شویم که نگاه امیرمؤمنان این بوده که ما به جای گداپروری، انسان‌پروری را رواج دهیم، در حوزه فعالیت‌های جهادی در مناطق محروم هم باید به گونه‌ای عمل کنیم که از خود محرومان آن منطقه هم در ساخت و ساز و تجهیز و بازسازی آن منطقه استفاده شود، زیرا این روحیه و نگاه با دین سازگاری دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان داشت: خدای متعال در آیه ۲۵ سوره حدید می‌فرماید، شما با اجرای بیّنات دینی و دستورات الهی در جامعه زمینه را برای برپایی قسط و عدل توسط مردم فراهم کنید؛ امروز جامعه روستایی ما به این مسائل نیاز دارد، گاهی ما با روش‌های غیراستاندارد دینی جامعه را بجای مستقل شدن به خود نیازمند می‌کنیم.

وی اظهار کرد: در حادثه زلزله کرمانشاه شاهد بودیم که به چه میزان کمک‌های غیر استاندارد در آن مناطق ارسال شد، ما باید براساس نیازمندی‌های موجود در مناطق محروم کمک‌های خود را ارسال کنیم وگرنه قسط و عدل اجرا نشده است.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: اقدامات قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در مناطق محروم در حوزه برنامه‌های جهادی، همراه یک فرهنگ‌سازی عظیم جانبی است و فقط در ظاهر آباد شدن یک روستا را به همراه ندارد و این نوع مهندسی شما در امور جهادی در بسیاری از حوزه‌های کاری دیگر هم تاثیرگذار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: اقامه نماز به‌معنای نمازخواندن نیست، بلکه باید دین را اقامه کنیم، کاری که شما عزیزان در قالب اقدامات جهادی در مناطق محروم انجام می‌دهید، در حکم اقامه نماز است، اگر عدالت را اقامه کردیم و مردم را از لحاظ اقتصادی مستقل کردیم و کرامت انسانی آن‌ها حفظ شد ما نماز را اقامه کرده‌ایم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha