جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدیان

حوزه/ رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور از برگزاری دومین دوره مسابقات قرآن طلاب جهان اسلام در کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور امروز در دیدار با آیت الله العظمی نوری همدانی گفت: 35 دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم آخر فروردین ماه امسال برگزار می شود و 83 کشور نیز برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کرده اند.

وی افزود: در این بخش همزمان 5 مسابقه بین المللی نیز برگزار می شود که در بین کشورهای اسلامی بی نظیر است؛ مسابقات بین المللی طلاب جهان اسلام در حوزه علمیه قم برگزار شد که امسا ل44 کشور برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کردند.

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه بیان کرد: مسابقات دانشجویان و بزرگسالان و مسابقات بانوان در رشته حفظ با رعایت همه شرایط و الزامات شرعی و عرفی و همچنین مسابقات روشندلان 5 بخشی است، امسال با حضور 300نفر میهمان خارجی برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی بیان کرد: در خصوص فعالیت های پژوهشی امسال در مسابقات طلاب اضافه بر قرائت، رشته تفسیر و خطابات قرآنی نیز افزوده شده است و در همین رابطه تا کنون 115 مقاله در خصوص این همایش به دبیرخانه ارسال شده است که 985 مقاله داخلی بوده است؛ همایش پژوهش های قرآنی از 28 تا 30 فروردین در قم برگزار می شود؛ موضوع پژوهش موضوع استکبار ستیزی در قرآن و سیره اهل بیت و گفتمان انقلاب اسلامی است که مورد توجه و استقبال قرار گرفت.

وی گفت: به اضافه فعالیت هایی که در طول سال در کشور برگزار می شود بیش از 3 میلیون دانش آموز و 400 هزار نفر در مسابقات قرآن اوقاف شرکت می کنند؛ از این تعداد، 1000 نفر در مسابقات کشوری حضور می یابند و در این بین 10 نفر نماینده جمهوری اسلامی هستند که در مسابقات بین المللی حضور پیدا می کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه اظهارکرد: زمانی که رهبری فرمودند که 10 میلیون حافظ داشته باشیم در سازمان اوقاف تعهدی ایجاد کردیم که در 5 سال، یک میلیون حافظ را تربیت کنیم و  در ظرف شش سال بیش از 2 میلیون در سامانه ما ثبت نام کردند و بیش از یک میلیون نفر نیز در مسابقات ما حضور پیدا کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی بیان کرد: طرح حفظ شبانه روزی قرآن هم اینک در 10 مرکز شبانه روزی ایجاد شده و 200 نفر نیز به شکل شبانه روزی آموزش می بینند؛ فعالیت های قرآنی یکی از بزرگترین خدماتی است که نظام اسلامی به آن مفتخر است.

وی گفت: امسال بیش از 3500 مبلغ در طرح آرامش بهاری اعزام شدند که فعالیت هایی چون اقامه نماز جماعت و مشاوره و موضوعات مبتلابه زندگی و اخلاقی و.... را پیگیری کردند و خوشبختانه آثار گرانمایه بسیاری نیز به همراه داشت؛ امسال این طرح در 2700 بقعه این کار انجام شد و 45هزار بار زائر در امامزادگان حضور یافتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha