جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حاج آقای مرادبیگی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی با اشاره به این که مقام معظم رهبری شعار سال را حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کرده‌اند، گفت: مدیران مدارس علمیه استان از خرید کالای خارجی که مشابه ایرانی دارد، منع شده اند و با این ممنوعیت به دنبال آن هستیم که حوزه انقلابی خود را در عمل نشان دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی، در دیدار مدیران، اساتید و کارکنان حوزه استان ایلام با حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان، با اشاره به این که در سطح استان 7 مدرسه علمیه در حال فعالیت هستند که 4 مدرسه آن تا پایه 6 می باشند و این یکی از موفقیت‌های حوزه علمیه استان است، گفت: حوزه علمیه در سالی که گذشت از استقبال پرشوری در بحث پذیرش جوانان مومن و انقلابی بهرمند بوده و توانستیم که طلبه های خوبی از بین آنها پذیرش کنیم.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام بیان کرد: در سال گذشته با فعالیت های معاونت آموزش، رشته تخصصی کلام برگزار شد و در ارزیابی های صورت گرفته کلاس تخصصی کلام دارای کیفیت استاندارد در سطح قم بود و حٌسن برگزاری این دوره استفاده از اساتید بومی است.

وی با بیان اینکه در سال 96 با تلاش معاونت پژوهش حوزه استان، قریب به 150 مقاله به جشنواره علامه حلی که برای نخستین بار در استان برگزار گردید ارسال شد و این یک روند امیدوار کننده است که طلاب در استان ایلام دست به قلم شده و در مسیر پژوهش قرار گرفته اند.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی ادامه داد: معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه استان نیز بحث معیشت طلاب را پیگیری کرد و رایزنی هایی با قم برای جذب منابع بیشتر انجام داد. همچنین مدیران مدارس که با منابعی که از خیرین جذب کردند طلاب را به زیارت ثامن الححج علی بن موسی الرضا(ع) اعزام کردند که در روحیه معنوی آنها تاثیر بسیاری داشته است.

وی با اشاره به این که یکی از اصلی ترین مطالبات، پیگیری ساخت حوزه جامع و جذب منابع برای این پروژه است، افزود: در صورت ساخت و تکمیل حوزه جامع، طلبه هایی که در پایه 6 در سطح استان مشغول تحصیل هستند، برای ادامه تحصیل در سطح عالی به  این حوزه منتقل خواهند شد.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام در ادامه با اشاره به این که مقام معظم رهبری شعار سال را حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کرده‌اند، گفت: مدیران مدارس علمیه استان از خرید کالای خارجی که مشابه ایرانی دارد، منع شده اند و با این ممنوعیت به دنبال آن هستیم که حوزه انقلابی خود را در عمل نشان دهد.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی در پایان خاطرنشان کرد: سال جدید را سال ارتقاء علمی و معنوی طلاب قرار داده ایم و ان شاءالله به همت اساتید و مدیران به سطح کاملاً مطلوب برسیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha