شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دیدار شاهچراغی با ارشاد سمنان

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه صداوسیما و رسانه‌ها نقش سازنده‌ای در عملی سازی شعار سال دارند، گفت: استفاده از مارک‌های خارجی بر روی اجناس تولیدی ایرانی، خلاف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی، ظهر امروز در دیدار با مدیرکل و معاونان و مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در این استان، با تأکید بر لزوم توجه و عملی ساختن رهنمودهای مقام معظم رهبری در حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: تحقق شعار سال نیازمند عزم ملی و توجه مردم و مسئولان است؛ فرمایشات رهبری یا فتوا و یا حکم است و همه باید به آن درست عمل کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه تحقق این شعار نیازمند همکاری همه مردم و مسئولان است، تصریح کرد: باید توصیه‌ها و فرمایشات مقام معظم رهبری را از خود و خانواده خود شروع و عملی سازیم تا در جامعه توسعه و ترویج شود.

وی با بیان اینکه استفاده از مارک‌های خارجی بر روی اجناس تولیدی ایرانی اقدامی خلاف است، افزود: همه باید عامل به قرآن کریم و اسلام باشیم و شعار سال نیز باید با اعتقاد به ولایت‌فقیه که نایب امام زمان(عج) است عملی سازیم.

آیت‌الله شاهچراغی با بیان اینکه مشکل مسلمانان عمل نکردن به توصیه‌های حضرت رسول اکرم(ص) است، خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات مسلمانان ناشی از عمل نکردن به سفارشات حضرت رسول اکرم(ص) است و اگر به این سفارشات عمل می‌شد مشکلات امروز را نداشتیم.

وی، قرآن کریم را کتابی برای عمل به دستورات دینی و سفارشات حضرت رسول اکرم(ص) دانست و گفت: همه باید به قرآن عمل کنیم و اگر این‌گونه شد هم  اسلامی و هم ایرانی است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه تبلیغات در عرصه ترویج استفاده از کالای ایرانی بسیار مهم و سازنده است، تصریح کرد: صداوسیما و رسانه‌ها نقش سازنده و مهمی در عملی سازی شعار سال دارند؛ برنامه‌سازان صداوسیما باید در هر شبانه‌روز به شکل هنرمندانه استفاده از کالای ایرانی را در برنامه‌های خود تبلیغ و تبیین نمایند تا این امر به‌تدریج به یک فرهنگ تبدیل شود.

لزوم فرهنگ‌سازی شعار سال

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این دیدار با تأکید بر این که باید هویت ایرانی و ایرانی اسلامی را در اولویت قرار دهیم، اظهار داشت: باید تفکر و اندیشه هویت ایرانی را در خرید و حمایت از کالای ایرانی تقویت کنیم.

محمدرضا سوقندی حمایت از کالای ایرانی را ضرورتی انکارناپذیر برای ایجاد اشتغال و رونق تولید دانست و تصریح کرد: باید با انجام تبلیغات و کارهای فرهنگی  باورپذیری و اعتماد مردم به کیفیت کالاهای تولید داخلی را افزایش دهیم.

وی افزود: همه دستگاه‌های فرهنگی ازجمله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی درصدد است تا با ارائه راهکارهای سازنده و تأثیرگذار و با همکاری اصحاب فرهنگ و هنر، اهداف بلند و راهبردی رهبر معظم انقلاب را در حمایت از کالای ایرانی عملی نماید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha