چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مولانا طارق جمیل

حوزه/ مولانا طارق جمیل شخصیت برجسته و فعال تبلیغی اهل سنت پاکستان در سخنان خود در مراسم سالانه ختم صحیح بخاری در جامعه خیر المدارس شهر ملتان با تاکید بر نیاز جامعه امروز به کنار گذاشتن اختلافات گفت: تفرقه و فرقه گرایی مسلمانان نقشه حساب شده دشمن است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» شیخ طارق جمیل شخصیت برجسته و فعال تبلیغی اهل سنت پاکستان در سخنان خود در مراسم سالانه ختم صحیح بخاری در جامعه خیر المدارس شهر ملتان با تاکید بر نیاز جامعه امروز به کنار گذاشتن اختلافات گفت: تفرقه و فرقه گرایی مسلمانان نقشه حساب شده دشمن است.

وی در ادامه با اشاره به نقش مدارس دینی آنها را مرکز نزول رحمت الهی دانست و گفت: مدارس همان اماکنی هستند که در آن قرآن و حدیث خوانده و تعلیم داده می شود، و عالمان بزرگ و پارسا بدون هیچ توقعی و چشم داشتی از قرنها در این مراکز خدمات ارزشمندی به جامعه ارائه داده اند.

مراسم ختم صحیح بخاری در این مدرسه به صورت سالانه و با شرکت علما، طلاب مدارس دینی و عموم اهل سنت برگزار می گردد.

در این مراسم محمد یوسف وزیر امور مذهبی پاکستان و محمد حنیف جالندری رئیس وفاق المدارس العربیة پاکستان نیز حضور داشته و در جمع طلاب و حاضران به سخنرانی پرداختند.

رئیس وفاق المدارس العربیة پاکستان گفت: مدارس دینی ارتباطی با تروریسم ندارند و طلاب مدارس سربازان داوطلب کشور هستند.

سردار محمد یوسف وزیر امور مذهبی پاکستان نیز مدارس دینی را از منحصر به فردترین مراکزی دانست که با حفظ استقلال و کمترین امکانات خدمت بزرگی به دین انجام می دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha