شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اجناس چینی

حوزه/ حجت الاسلام بابائیان با اشاره به این که امروز متأسفانه کالای چینی در سبد مصرفی ۸۰ درصد خانواده های ایرانی قرار دارد، گفت: باید تلاش کرد تا با غیرت ایرانی محصولات مشابه داخلی را جایگزین اجناس خارجی کرد و همه مسؤولان و مدیران کشور نیز باید به زیرمجموعه های خود ابلاغ کنند که خرید کالای خارجی در ادارات ممنوع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از مسؤولان شهر بابلکنار با اشاره به این که تنها کشوری در جهان مردم آن مستقل زندگی می کند ایران اسلامی است، گفت: فشارها، تهدیدها و تحریم های ظالمانه غرب علیه ملت ایران بهای استقلال مردم کشورمان است.

امام جمعه بابلکنار با بیان این که انقلاب اسلامی ایران با هدف تحقق استقلال و آزادی آغاز و به پیروزی رسید، افزود: دشمنان و بدخواهان این ملت با استقلال ایران اسلامی به شدت مخالف و عصبانی هستند.

وی با اشاره به این که دشمن در چهار دهه اخیر بسیار تلاش کرد تا ملت ایران را وابسته به خود نگه دارد، بیان داشت: هوشیاری و مدیریت عالمانه امام راحل و پس از ایشان مقام معظم رهبری همه این نقشه ها و توطئه ها را خنثی کرد.

حجت الاسلام بابائیان با بیان این که دشمن در این سال های اخیر بسیار تلاش کرد با فشارها و تهدید های متعدد ملت ایران را از مواضع و آرمان های انقلاب دور کند، گفت: اما این ملت همواره گوش به فرمان رهبری انقلاب هستند و توجهی به یاوه گویی های دشمن ندارند.

وی با اشاره به این که مقام معظم رهبری در اقدامی ارزشمند و شایسته امسال را سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری فرمودند، افزود: این نامگذاری مسیر حرکت مسؤولان در سال جدید را معین و مشخص کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اگر مسؤولان در همین مسیری که مقام معظم رهبری مشخص می کنند گام بردارند به موفقیت و پیشرفت دست پیدا خواهند کرد، بیان داشت: متأسفانه علیرغم همه تأکیدات مقام معظم رهبری در سال های اخیر آن طور که شایسته بود مطالبات رهبری محقق نشد.

حجت الاسلام بابائیان با اشاره به این که اگر همه بخش های کشور تولید ملی را دنبال کنند به حتم مشکلات اقتصادی کشور رفع خواهد شد، افزود: حرکت و شتاب صنایع داخلی، تقویت اشتغال، برون رفت اقتصاد کشور از رکود، رونق اقتصادی، کاهش آسیب های اجتماعی و جلوگیری از خروج ارز بخشی از مزیت های توجه به تولید داخلی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز متأسفانه کالای چینی در سبد مصرفی 80 درصد خانواده های ایرانی قرار دارد، گفت: باید تلاش کرد تا با غیرت ایرانی محصولات مشابه داخلی را جایگزین این کالاهای خارجی کرد.

وی با تأکید براین که خرید کالای ایرانی باید به یک گفتمان غالب در کشور تبدیل شود، خاطرنشان کرد: همه مسؤولان و مدیران کشور باید به زیرمجموعه های خود ابلاغ کنند که خرید کالای خارجی در ادارات ممنوع شود.

حجت الاسلام بابائیان با بیان این که متأسفانه وجود کالای قاچاق ضربه مهلکی به اقتصاد داخلی کشورمان وارد می کند، تصریح کرد: علیرغم همه پیشرفت های صورت گرفته در چهار دهه اخیر متأسفانه هنوز معضل قاچاق کالا در کشورمان وجود دارد و رفع نشده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که همه بخش های کشور برای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در سال جدید تلاش کنند، خاطرنشان کرد: اگر برای تحقق شعار سال یک وحدت و همگرایی در کشور ایجاد شود به طور حتم در پایان سال شاهد یک جهش اقتصادی در کشورمان خواهیم بود.

امام جمعه بابلکنار بر ضرورت حمایت از تولید کننده داخلی به منظور تولید کالاهای با کیفیت مناسب در داخل کشور تأکید کرد و گفت: تولید کننده داخلی نقش مهمی در ایجاد ذائقه برای کشش مردم به سمت خرید کالای ایرانی بر عهده دارد.

حجت الاسلام بابائیان با بیان این که متأسفانه برخی ها از همان ابتدای انقلاب تلاش کنند تا کالای ایرانی را یک کالای بی کیفیت معرفی کنند، افزود: این در حالی است که برخی از کالاهای ایرانی از نمونه های خارجی نیز کیفیت بهتری دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha