جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دری نجف آبادی

حوزه/ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این که آیت الله باریک بین با استواری کامل در خط امام و رهبری ماند، گفت: این عالم مبارز شجاعانه مردم را به دفاع انقلاب دعوت کرد و با تقدیم فرزند ارشد خود(مرتضی باریک بین) اوج علاقمندی به انقلاب، ولایت و دین را نشان داد و هرگز در برابر مشکلات خم به ابرو نیاورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، شامگاه پنج شنبه در مراسم اولین  سالگرد ابوالشهید، مرحوم آیت الله هادی باریک بین، در حسینیه امام زاده حسین (ع) قزوین، به ابعاد شخصیتی این عالم مجاهد و انقلابی اشاره کرد و گفت: آیت الله باریک بین از خانواده اصیلی بود که با تحمل سختی های فراوان در دوران گذشته با شجاعت در مقابل رژیم طاغوت ایستاد و از ولایت و امامت دفاع کرد و پس از انقلاب هم با حضور در جبهه های جنگ تحمیلی، مشروعیت نظام در برابر تهاجم دشمنان استکباری و مظلومیت مردم دین مدار و آزاده را فریاد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: مرحوم آیت الله باریک بین اهل مادیات نبود و زندگی ساده ای داشت و در راه اندازی و احیاء حوزه های علمیه و مدارس دینی در قزوین فعالیت های ارزشمندی انجام داد و رونق حوزه علمیه و مدارس التفاتیه و صالحیه مدیون ایشان است.

وی افزود: این عالم مبارز شجاعانه مردم را به انقلاب دعوت کرد و با تقدیم فرزند ارشد خود(مرتضی باریک بین) اوج علاقمندی به انقلاب، ولایت و دین را نشان داد و هرگز در برابر مشکلات خم به ابرو نیاورد.

آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد: تجلیل از این شخصیت دینی و مبارز در واقع گرامیداشت انقلاب اسلامی و امام راحل و شهدای این نظام و کسانی است که در راه اعتلای دین و مذهب و انقلاب از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان این که آیت الله یک عالم دینی و مسئول و دلسوز نسبت به مسائل کشور و دفاع از ارش های اسلامی و انقلاب بود که عمر مبارک خود را در این راه سپری کرد، بیان داشت: این عالم مجاهد و پارسا یکی از علمای وارسته و آراسته به خصائص ارزشمند اخلاقی بود و در مبارزه با رژیم شاهنشاهی و دفاع از اندیشه های سیاسی حضرت امام (ره) قدم های بلند و استواری برداشت .

 آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: خدمات و فعالیت های این ابوالشهید و یار امام و رهبری هیچ گاه از ذهمن مردم قدرشناس و همیشه بصیر استان قزوین و ملت ایران در راستای تبلیغ سنگر نماز جمعه وحوزه های علمیه فراموش نشده و نخواهد شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: قزوین با داشتن شخصیت های برجسته و شاخصی چون آیت الله زرآبادی، علامه رفیعی، شهیدان رجایی، بابایی، لشگری و ابوترابی در کشور نقش مهمی دارد و توانسته با تربیت فرزندانی غیور و انقلابی در تداوم انقلاب ایفای نقش کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha