پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
انجمن اسلامی دانشگاه وایومینگ در آمریکا، «هفته بیداری اسلامی» برگزار می کند

حوزه/ دانشجویان انجمن اسلامی در دانشگاه وایومینگ، این هفته به منظور ایجاد اتحاد میان مسلمانان و تبلیغ فرهنگ و سنت های اسلامی در میان دیگر دانشجویان از ۴ -۸ آوریل، «هفته بیداری اسلامی» برگزار می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»  دانشجویان انجمن اسلامی در دانشگاه وایومینگ، ایالتی در مناطق کوهستانی غرب آمریکا، این هفته از 4 -8 آوریل، «هفته بیداری اسلامی» برگزار می کنند.

بلال مدجور رئیس انجمن اسلامی در این باره به خبرنگاران گفت: ما قصد داریم اعضای جامعه را به هم نزدیک کنیم و به انجام اعمال دینی، فرهنگی و سنتی کمک کنیم که تقویت کننده درک بهتر و متقابل، و غنی سازی فرهنگ و تنوع فرهنگی در اجتماع ما خواهد بود.

وی  بر این باور است: ما معتقدیم این شیوه به ایجاد اتحاد در میان دانشجویان، اساتید، اعضای دانشگاهی و همچنین اعضای خانواده ها در جامعه کمک خواهد کرد.

احمد التوخی، معاون انجمن اسلامی نیز گفت: هدف برگزاری هفته بیداری اسلامی اتحاد دانشجویان مسلمان در محدوده دانشگاه و به اشتراک گذاشتن باورها و سنت های اسلامی با دیگر اعضای جامعه می باشد.

احمد در ادامه افزود: ما دوست داریم دانشجویان و اعضای دانشگاه به اینجا بیایند و درباره اسلام بیشتر آموخته و ایده هایشان را با ما به اشتراک بگذارند.

از مراسم مختلفی که در این هفته برگزار می شود می توان به «گفتگوی اسلامی»، توزیع گل، «سخنرانی درباره اسلام در قرن بیست و یکم، بزرگ شدن در یک خانواده مسلمان و اهمیت تبلیغ اسلام به ویژه در ایالات متحده آمریکا» اشاره کرد.

گفتنی است جامعه وایومینگ در آمریکا جمعیت مسلمانان بسیار کوچکی با 13% به خود اختصاص داده است و همین موضوع باعث شده راه اندازی هفته بیداری اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha