پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام ملکی -معاون تهذیب حوزه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: مقدار ساعت حضور معاونین تهذیب در مدارس علمیه قبلا ۳ ساعت بود و الان به ۷ ساعت افزایش یافته که بسیار مناسب تر از قبل است و اگر بخواهیم بهتر از این هم کار کنیم مسلما به بودجه و امکانات بیشتری نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ملکی، معاون تهذیب حوزه های علمیه در دیدار مسئولین این معاونت با آیت الله اعرافی با اشاره به لزوم توجه جدی به مباحث اخلاقی و تهذیبی در حوزه گفت: جایگاه تهذیب کمی کمرنگ شده است، آیت الله تحریری از رهبری معظم انقلاب نقل می کرد که ایشان گفته اند بحث تهذیب و تربیت کمرنگ شده است و باید تقویت شود.

وی افزود: بعد از انقلاب در رابطه با مباحث علمی، فعالیت های گسترده ای در بین طلاب صورت گرفت اما بحث تهذیب و تربیت به آن شکل پیشرفت نداشته است؛ فعالیت هایی صورت گرفته، اما فاصله زیادی تا آنچه که باید وجود دارد و آیت الله ناصری حتی گفتند که دیگر بروید از امام عصر(عج)کمک بخواهید.

معاون تهذیب حوزه های علمیه در خصوص فعالیت های صورت گرفته در معاونت تهذیب گفت: در بحث جامع تربیتی دوستان ما به تک تک مدارس کل کشور رفتند و طرح را تبیین کردند و تصویب شده که معاونین تهذیب باید از اساتید باشند که این بسیار عالی بود.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی خاطر نشان ساخت: مقدار ساعت حضور معاونین تهذیب قبلا 3 ساعت بود و الان به 7 ساعت افزایش یافته که بسیار مناسب تر از قبل است و اگر بخواهیم بهتر از این هم کار کنیم خب مسلما به بودجه و امکانات بیشتری نیاز داریم.

معاون تهذیب حوزه های علمیه با بیان این که در برنامه ریزی و ساختار جدید تهذیبی باید شاهد تغییر نگاه تربیتی در مدارس علمیه در بحث تهذیب باشیم، اظهار داشت: مدیر مدارس علمیه نقش اصلی در بحث تهذیب و اجرای مسائل تربیتی دارد و توجه و اجرای همین مسئله، قطعا ارتقاء سطح تربیتی را افزایش خواهد داد.

وی با بیان این که استاد نیز همانند مدیر می تواند برای ترویج مبانی دینی و اخلاقی در مدارس علمیه نقش آفرین باشد، گفت: اکنون استفاده از استاد در بحث اخلاقی و مدیر تبدیل مصوبه در حوزه علمیه شده است و امیدواریم شاهد برکات این مصوبات باشیم.

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha