جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بخشی پور

حوزه/مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بقاع متبرکه پتانسیل بالایی دارند، اما هزینه های طرح آرامش بهاری را نمی توانیم از بقاع بپردازیم، گفت: ۹۶ بقعه در استان وجود دارد، اما باتوجه به هزینه ها نتوانستیم از ۶۰ بقعه بیشتر استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام پرویز بخشی پور، صبح امروز در نشست خبری گزارش طرح آرامش بهاری در این اداره کل ضمن عرض تبریک اعیاد گذشته و پیش رو، اظهار داشت: با توجه به فرمایش رهبری و نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه  طرح آرامش بهاری از 25 اسفند آغاز و تا 15 فروردین ادامه داشت.

وی افزود: این طرح با رضایت کامل برگزار شد و امسال تعطیلات خوبی بود، درحالی که بین آن 3 روز کاری بیشتر نبود، اما برخی از همکاران، خادمین و هیئت امنا حتی یک روز تعطیل نداشتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که در 60 بقعه از مجموع 96 بقعه در خراسان جنوبی طرح آرامش بهاری اجرا شد گفت: بعضی از بقاع که در این طرح نبودند بصورت خودجوش از نیروهای بومی، این طرح را اجرا کردند و خیمه های معرفت را برپا کردند.

حجت الاسلام بخشی پور با اشاره به خیمه های معرفت و حضور مشاوران در آن ها، گفت: مبلغین اعلام کردند اکثر مراجعات مشاوره خانواده است و این بیانگر مشکلات در سطح خانواده هاست که این موضوع جای کار دارد.

وی ادامه داد: در این طرح بازرس محسوس و غیرمحسوس داشتیم، همچنین نیروهایی بودند که برای رفع ایرادات به بقاع مراجعه می کردند تا طرح به خوبی مسیر خود را طی کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به این که بقاع پتانسیل بالایی دارند، اما هزینه های طرح را نمی توانیم از بقاع بپردازیم، افزود: برای همین نتوانستیم از 60 بقعه بیشتر استفاده کنیم.

حجت الاسلام بخشی پور اعلام کرد: 1156 نفر از خادمین ثابت، دهیاران و نیروهای همکار در این طرح با ما همکاری داشتند که از همه آنها تشکر می کنم.

وی با اشاره به این که تعداد حضور یافتگان در بقاع متبرکه 798111 نفر بودند و تعداد اسکان یافتگان 128821 نفر که مربوط کسانی است که اسکان ثابت داشتند، گفت: بیشترین آمار مربوط به مزار شاه سلیمان علی و سپس مزار کاهی بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی رتبه اول تعداد زائران را در کل شهرستان مربوط به طبس با 108808 نفر اعلاک کرد و افزود: شهرستان فردوس که محل تلاقی چند استان است و آمار بالایی دارد رتبه دوم تعداد زائران را از آن خود کرد.

حجت الاسلام بخشی پور با بیان اینکه در فردوس ساخت زائرسرایی به وسعت 1000 متر مربع شروع شده، گفت: با اتمام آن موجب می شود زائران مسیر طبس-مشهد در این شهر اقامت داشته باشند.

وی تصریح کرد: این پروژه با 40 درصد پیشرفت فیزیکی همراه است و تا پایان سال 98 به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به مسابقات قرآن، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه متولی اصلی مسابقات قرآن در کشور است و از مرحله شهرستانی تا بین المللی انجام می شود.

حجت الاسلام بخشی پور افزود: در مسابقات پیش رو که از 20 بهمن 96 ثبت نام آن شروع شده و تا پایان فروردین ادامه خواهد داشت، شرکت کنندگان در رشته های حفظ 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء و کل قرآن همچنین در رشته های حفظ موضوعی قرآن، احادیث، تفسیر، اذان و ابتهال به رقابت می پردازند.

وی خاطرنشان کرد: ثبت نام از طریق سایت اوقاف و مراجعه به ادارات اوقاف شهرستان های استان می باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha