شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه، "روز زمین" را محور سخنان خود قرار داده و بر حق ملت فلسطین بر سرزمین خود و بازگشت به آن تاکید کرده و اشاره کردند: هیچ شاهزاده یا مسئول عربی حق ندارد که با فلسطین و ملت آن تجارت کند و آنچه در سال های اخیر به ویژه در سوریه اتفاق افتاد، نتیجه توطئه عربی- غربی بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه، "روز زمین" را محور سخنان خود قرار داده و بر حق ملت فلسطین بر سرزمین خود و بازگشت به آن تاکید کرد و اشاره کردند: هیچ شاهزاده یا مسئول عربی حق ندارد که با فلسطین و ملت آن تجارت کند و آنچه در سال های اخیر به ویژه در سوریه  اتفاق افتاد، نتیجه توطئه عربی غربی بود.

آیت الله نابلسی خواستار آگاهی و تمسک به گزینه مقاومت شد

آیت الله عفیف نابلسی در خطبه نماز جمعه گفت: از عجب ترین چیز هایی که در این کشور می بینیم این است که برخی کشور های غربی و عربی قبل از انتخابات پارلمان لبنان از این کشور حمایت مالی می کنند.

وی ادامه داد: مشخص است که هدف این کشور ها پیروزی گروه ها و نامزد هایی است که همسو با اهداف و سیاست های آن هاست، امّا بار سنگین بار دیگر به دوش قشر ضعیف و فقیر خواهد بود.

آیت الله نابلسی اشاره کرد: این ها از طریق فشار سیاسی و اقتصادی و تسخیر رسانه و مال به دنبال مخدوش کردن چهره جنبش مقاومت هستند تا مسئولیت فساد و کوتاهی را به آن تحمیل کنند.

وی خواستار آگاهی، تمسک به گزینه مقاومت و افزایش آراء نمایندگان مقاومت برای تکمیل آزادی کشور از فاسدین شد.

سید فضل الله: فلسطینی ها با راهپیمایی خود رژیم اسرائیل را رسوا کردند

حجت الاسلام سید علی فضل الله در خطبه نماز جمعه اشاره کرد: برخی کشور های عربی و حاشیه خلیج فارسی در مقابل حقوق فلسطینی ها کوتاهی کرده و در جهت منافع رژیم صهیونیستی تلاش می کنند و تاکید دارند که اسرائیلی ها حق دارند که از یک وطن برخوردار باشند.

وی ادامه داد: مشخص است این بخشش سیاسی و مالی کشور های عربی به آمریکا برای راضی کردن دولت این کشور است. آیا ترامپ نگفت که از سوریه عقب نشینی خواهد کرد؟ و زمانی که اعتراض کردند که این کار به نفع ایران است، قبول کرد که در سوریه بماند و گفت: کشور های عربی باید هزینه آن را بپردازند.

سید فضل الله اشاره کرد: ما به حماسه ملت فلسطین در روز زمین درود می فرستیم و در کنار مردم غزه که شانزده شهید جدید در راه بازگشت به وطن داد، می ایستیم.

وی افزود: فلسطینی ها با راهپیمایی خود در روز زمین سیاست های اسرائیل که با کشتار با حق فلسطینی ها مقابله می کند، رسوا کرد.

شیخ دعموش: نامیدن یکی از خیابان های بیروت به اسم ملک سلمان به آن شرافت نمی دهد

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه نماز جمعه گفت: آنچه در روز زمین در فلسطین برای بازگشت اتفاق افتاد، اقدام مهمی در مسیر انتفاضه بود و بر تمسک به حقوق و اصول فلسطینی، به ویژه حق بازگشت به سرزمین تاکید کرد.

وی ادامه داد: اظهارات بن سلمان در خصوص اسرائیل و به رسمیت شناختن آن بسیار بدتر از بیانیه بالفور است و رسوایی بزرگ برای عربستان و خیانت به مسئله فلسطین است و به پروژه صهیونیستی خدمت و عادی سازی روابط را تسهیل می کند.

شیخ دعموش در بخش دیگر به آزادی غوطه شرقی از دست تروریست های تکفیری اشاره کرد و دستاوردی بزرگ برای سوریه و محور مقاومت و شکستی سخت برای محور آمریکا و عربستان دانست.

عضو ارشد حزب الله اشاره کرد: نامیدن یکی از خیابان های بیروت به اسم ملک سلمان به آن شرافت نمی بخشد، بلکه اهانتی است به بیروت، تاریخ، عربیت، کرامت و مقاومت آن در برابر اشغالگران اسرائیلی.

وی افزود: پادشاهی که با بازداشت نخست وزیر لبنانبه این کشور اهانت کرد و استقرار داخلی را بر هم زده و لبنانی ها را علیه یکدیگر تحریک می کند، شایستگی این شرافت و پاداش را ندارد.

شیخ حبلی اظهارات بن سلمان در خصوص رژیم صهیونستی را محکوم کرد

شیخ صهیب حبلی در خطبه نماز جمعه، اظهارات محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی را که حضور رژیم صهیونیستی را در فلسطین به رسمیت شناخته بود، محکوم کرد و آن را در راستای پروژه "قرارداد قرن" دانست که عربستان سعودی به رهبری بن سلمان با رژیم صهیونیستی تلاش می کند که به پایان برساند.

وی افزود: رسانه های غربی از طرح برپایی سفارت عربستان در رژیم صهیونیستی خبر می دهند که این به معنی تبدیل ارتباط پنهانی آل سعود و اسرائیل به رابطه آشکار و مستقیم است.

شیخ حبلی در بخش دیگر خطبه بر حق ملت فلسطین بر سرزمین و وطن تاریخی خود تاکید و اشاره کرد: هیچ شاهزاده یا مسئول عربی حق ندارد که با فلسطین و ملت آن تجارت کند و آنچه در سال های اخیر به ویژه در سوریه  اتفاق افتاد، نتیجه توطئه عربی غربی بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha