جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 445351
۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
حجت الاسلام خزاعی

حوزه/امام جمعه نهبندان با بیان اینکه ساخت مدرسه سازی صدقه جاریه و عملی ماندگار است، گفت: خیرین مدرسه ساز فرصت مدرسه سازی را غنیمت و در این امر به مناطق محروم کمک بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت السلام عباسعلی خزاعی در گفت وگو با خبرنگاران رسانه های گروهی در آستانه برگزاری بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان اظهار داشت: اهتمام به تعلیم و تربیت افراد از آموزه های دینی، قرآنی، روایات اسلامی است و از طریق ائمه(علیهم السلام) بر آن تاکید فراوانی شده است.

امام جمعه نهبندان عنوان کرد: اولین پیامی که توسط جبرئیل بر پیامبر گرامی اسلامی(ص) نازل شد، پیامِ خواندن بود.

وی با اشاره به اینکه استعداد و شکوفایی افراد در گرو نسل تاثیرگذار باید باشد، گفت: تربیت نسل ها در مدارس انجام می شود و بنابراین تاکید بر مدرسه سازی در آینده و سرنوشت افراد تاثیر فراوانی دارد.

حجت الاسلام خزاعی با تاکید بر این که ساخت مدرسه سازی صدقه جاریه است، افزود: بزرگان دینی ما ساخت مدرسه را از ساخت مسجد در اولویت بیشتری دانسته اند چرا که مدرسه وظیفه آموزش و سواد افراد را بر عهده دارد.

امام جمعه نهبندان با اشاره به این که جایگاه مدرسه سازی توسط خیرین مدرسه ساز خوب است، گفت: عمدتا مدارسی که در سطح شهرستان نهبندان وجود دارد، توسط خیرین ساخته شده است.

وی بیان داشت: خداوند توفیق داده به خیرین مدرسه ساز که در زمینه مدرسه سازی فعالیت می کنند و این بهترین کار و برای همیشه ماندگار است.

حجت الاسلام خزاعی تاکید کرد: خیرین؛ مدرسه سازی را در اولویت قرار دهند و از این فرصت برای ساخت مدارس بخصوص در مناطق محروم و شهرستان استفاده کنند.

امام جمعه نهبندان خاطرنشان کرد: ساخت مدرسه توسط خیرین مدرسه ساز در سطح کشور از جایگاه خوبی برخوردار است و این امر باید افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha