پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمدی امام جمعه میانه

حوزه/ امام جمعه میانه با اشاره به اینکه مبلغان با بهره گیری از شیوه های تبلیغی متنوع شعار «حمایت از کالای ایرانی» را برای مردم تبیین کنند، گفت: روحانیون باید از پارچه داخلی برای تهیه عبا و قبای خود خرید کنند تا پیشگان این مساله باشند.

حجت الاسلام عبدالله محمدی امام جمعه میانه، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، بر ضرورت حمایت از کالای ایران تاکید کرد و گفت: ما وقتی می توانیم از کالای ایرانی حمایت کنیم که مردم با خرید از تولید داخلی پشتیبانی کنند، این گونه است که یک کالا به تولید انبوه رسیده و برای تولیدکننده سودآور خواهد بود.

وی افزود: غربی ها یک کالا را آنقدر تبلیغ می کنند تا به تولید انبوه برسانند، آن ها بیش از ۸۰ درصد هزینه خود را صرف تبلیغ کالا می کنند، ما نیز باید کالای ایرانی را در بین مردم تبلیغ کنیم.

امام جمعه میانه با مهم برشمردن آثار مثبت مصرف کالاهای ایرانی تاکید کرد: مصرف کالای ایرانی موجب رونق کسب و کار شده و بیکاری و معضلات اجتماعی را از بین می برد، مردم باید بدانند اگر کالای ایرانی مصرف کنند، میزان بیکاری در جامعه کاهش پیدا کرده و کارگران بیکار نخواهند ماند.

حجت الاسلام محمدی با تاکید بر این که عدم وابستگی به خارج، عزت آفرین است، گفت: راه تحقق عزت ملی، حمایت از تولید داخلی است، امروزه تمام کشورهایی که در مقابل آمریکا حرفی برای گفتن دارند، مثل چین و آلمان، از تولید ملی حمایت می کنند و اینگونه قدرت دیپلماسی خود را در برابر دنیا تقویت کرده اند.

امام جمعه میانه عنوان کرد: تقویت صنایع دفاعی نیز مستلزم حمایت از کالای ایرانی است، ممکن است موجب هزینه زیادی هم باشد، اما آثار مثبتی را به دنبال دارد، البته تولیدکنندگان هم باید در راستای ارتقای کیفیت کالای خود تلاش کنند.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به این که در روایایت و آیات متعدد راه های گوناگون غلبه مسلمانان بر کافران بیان شده، تاکید کرد: خداوند در آیه ۱۴۱ سوره نساء فرموده است:« لن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا» خداوندی برای کافران راهی نگذاشته تا بر مسلمانان مسلط شوند، مردم نیز باید بدانند که رستگاری دست خودشان است.

وی در بخش دیگری بر نقش موثر مبلغان در تبیین شعار سال تاکید کرد و ابراز داشت: مبلغان باید با بهره گیری از شیوه های تبلیغی متنوع در مساجد، مدارس و ادارات و ... شعار «حمایت از کالای ایرانی» را برای مردم تبیین کنند، حتی روحانیون باید از پارچه داخلی برای تهیه عبا و قبای خود خرید کنند تا پیشگان این مساله باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha