پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مؤسسه آموزش عالی بین المللی مطالعات اسلامی

حوزه/ مؤسسه آموزش عالی بین المللی مطالعات اسلامی از مراکز تخصصی وابسته به مرکز مدیریت حوزه های علمیه، از میان برادران طلبه، به منظور تربیت استاد و پژوهشگر در عرصه بین الملل، اقدام به برگزاری دوره های رشته تخصصی مطالعات اسلامی می نماید.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، مؤسسه آموزش عالی بین المللی مطالعات اسلامی از مراکز تخصصی وابسته به مرکز مدیریت حوزه های علمیه، از میان برادران طلبه، به منظور تربیت استاد و پژوهشگر در عرصه بین الملل، در رشته های سطح چهار رشته مطالعات اسلامی به زبان انگلیسی، سطح سه رشته مطالعات اسلامی به زبان انگلیسی و سطح سه رشته مطالعات اسلامی به زبان عربی اقدام به برگزاری دوره می نماید.

بر پایه این گزارش: اعطای مدرک رسمی سطح سه و چهار تخصصی رشته مطالعات اسلامی حوزه علمیه قم؛ برگزاری کارگاه های تخصصی علمی-پژوهشی  داخل و خارج از کشور با همکاری دانشگاه های بین المللی؛ بهره مندی از اساتید زباندان و توانمند حوزه و دانشگاه و استفاده از فضای آموزشی؛ بهره مندی از کتابخانه تخصصی و مشاوره های آموزشی و پژوهشی؛ اجرای کلاس های آموزشی دوره به زبان دوم و اعطای کمک هزینه تحصیلی طبق آیین نامه از امتیازات شرکت در این دوره ها می باشد.

*شرایط عمومی پذیرش

همچنین: تابعیت ایرانی؛ حداکثر سن 35 سال؛ ملبس بودن به لباس مقدس روحانیت؛ اشتغال به تحصیل در حوزه های علمیه  و داشتن روحیه و انگیزه کافی برای فعالیت در عرصه بین الملل از شرایط عمومی شرکت در این دوره ها می باشد.

*شرایط اختصاصی پذیرش

لازم به ذکر است: تسلط بر زبان مربوطه در حد مکالمه پیشرفته؛ موفقیت در آزمون کتبی و مصاحبه علمی؛ شرکت در 8 جلسه کلاس پذیرشی؛ شرکت در اردوی سه روزه پذیرشی؛ تعهد به اختصاص وقت کافی به برنامه های موسسه؛ تعهد به عدم تحصیل همزمان در مراکز رسمی دیگر و تعهد به انجام فعالیت های مرتبط با موسسه برابر با مدت تحصیل از شرایط اختصاصی پذیرش عنوان شده است.

اولویت های پذیرش عبارتست ازحفظ قرآن و نهج البلاغه؛ تألیفات و پژوهش های منتشر شده و تسلط بر سایر زبان ها.

*شرایط اختصاصی سطح 3

ثبت نام در سایت مراکز تخصصی در رشته مطالعات اسلامی به زبان انگلیسی یا عربی و اتمام پایه نهم حوزه حداکثر تا شروع نیم سال اول 97-98(شهریور 97) (کتبی و شفاهی) از شرایط اختصاصی سطح ۳ می باشد.

*شرایط اختصاصی سطح 4

همچنین اتمام پایه دهم حوزه (کتبی و شفاهی)؛ اتمام سطح سه حوزه یا کارشناسی ارشد دانشگاه(تطبیق شده و موردموافقت مدارج علمی حوزه) حداکثر تا شروع نیم سال اول 97-98 (ابتدای شهریور 97) و ثبت نام در سایت موسسه مطالعات اسلامی از شرایط اختصاصی سطح ۴ می باشد.

تذکر: دانش­ آموختگان ارشد دانشگاه ها لازم است نسبت به ارائه پایان نامه و مدرک ارشد خود به واحد مدارج علمی حوزه اقدام و معافیت از سطح سه و مجوز تحصیل در سطح چهار را (تا قبل از شروع نیم­سال اول)، اخذ نمایند. بدیهی است با توجه به زمانبر بودن این پروسه، لازم است پیش­بینی زمانی لحاظ شود.

*مواد آزمون

مواد آزمون سطح چهار:

*منابع حوزوی:

فلسفه (کل کتاب نهایه الحکمه تالیف علامه طباطبایی(ره))؛

عقائد (کتاب محاضرات فی الإلهیات (تالیف آیت ا… سبحانی(دام ظله)؛

کلام (کتاب جُستارهایی در کلام جدید تالیف جمعی از نویسندگان).

*منابع اختصاصی زبان انگلیسی

زبان عمومی: در حد پیشرفته (بطور مثال: Interchange 3)؛

زبان تخصصی: مدخل های منتخب دائره المعارف اسلام (چاپ لیدن هلند)،(دانلود).

*مواد آزمون سطح سه

منابع حوزوی:

فلسفه (کل کتاب بدایه الحکمه تالیف علامه طباطبایی(ره))؛

عقائد (کتاب تلخیص محاضرات فی الإلهیات (تالیف آقای ربانی گلپایگانی)؛

*منابع اختصاصی زبان انگلیسی

زبان عمومی: در حد پیشرفته (بطور مثال: Interchange 3)؛

زبان تخصصی: کتاب شیعه در اسلام به زبان انگلیسی (تالیف علامه طباطبایی(ره) ترجمه حسین نصر)

*منابع اختصاصی زبان عربی

زبان عمومی: کتاب صدی الحیاة (المرحلة العالیة)؛

زبان تخصصی: کتاب فلسفتنا (تالیف شهید صدر(ره))

*زمان آزمون

زمان ثبت نام از 15 لغایت 31 فروردین 97 و زمان آزمون نیز جمعه 14 اردیبهشت 1397 می باشد.

تذکر: داوطلب ملزم به حضور در همه برنامه های اعلامی از سوی موسسه بین المللی مطالعات اسلامی می باشد و در صورت عدم حضور در هریک از مراحل فوق یا نقص مدارک، ثبت نام در موسسه کان لم یکن تلقی خواهد بود

توجه: ثبت نام صرفا به صورت اینترنتی و غیرحضوری صورت می گیرد و ثبت نام حضوری یا پستی پذیرفته نیست.

*لینک ثبت نام

 ⇐ثبت نام سطح چهار

ثبت نام سطح سه

علاقه مندان می توانند در صورت هرگونه سوال یا ابهام با شماره تلفن  32920036 الی 38، داخلی دفتر آموزش تماس بگیرند.

آدرس: قم، بلوارشهیدصدوقی(ره)، بلوار شهید محمود اخلاقی(بکائی)، پلاک 17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha