جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عبادیدیدار بااعضای سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی

حوزه/نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به لزوم توسعه ورزش باستانی و زورخانه ای، گفت: ورزش باستانی ورزشی است که از فرهنگ و هدفی بالا برخودار بوده و این ورزش جایگاهی استثنایی دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، ظهر امروز در دیدار با پیشکسوتان ورزش استان خراسان جنوبی، اظهار داشت: سال 97 با نام علی بن ابيطالب(ع) آغاز و با نام امیرالمومنين(ع) به پایان می رسد.

وی با بیان اینکه جایگاه ورزش باستانی جایگاهی بزرگ و استثنایی است، افزود: چه زمانی که ورزشکاران باستانی به دیدار ما می آیند و چه زمانی ما به دیدار آنها می رویم، از این ورزش لذت می بریم، زیرا ورزش باستانی هم دارای فرهنگ و هم هدفمند است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به لزوم توسعه ورزش باستانی و زورخانه ای، ادامه داد: نوع حرکات ورزش باستانی و زورخانه ای ما را نسبت به اینکه خداوند به ما چه نعمتی داده آگاه می سازد و این بدنمان آنقدر انعطاف های معجزه آسایی دارد، در حالی که بدن ابزار است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود: انسان که یکی از آفریده های خداوند متعال است دارای اندیشه، عقل، عرفان و سیر الی الله بوده و  ورزش باستانی نیز در جهت تربیت بدن نقش دارد و در ورزش زورخانه ای شرط حرام نیست.

وی بیان داشت: در شرایطی در رزمایش ها افرادی جان خود را از دست می دهند و در روایات بیان شده است افرادی که در میدان ها به شهادت می رسند از شهیدی که در جنگ با دشمن به شهادت می رسد ارزش آن کمتر نیست بلکه بیشتر است زیرا انگیزه داشتن ارزش زیادی دارد، زیرا در جنگ دشمن و حمله حالت دفاع وجود داشته، اما در رزمایش ها حالت پیشگیرانه دارد و پیش از آن که هزینه هایی صورت گیرد فرد کشته و یا به شهادت می رسد.

امام جمعه شهرستان بیرجند گفت: با توجه به اینکه ورزش باستانی ورزشی فرهنگی و هدفمند است و اهداف آن هم در همین ابیات مرشدان بیان شد از ارزش معنوی زیادی برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود: تا جایی که بتوانیم برای ورزش باستانی در استان گام برمی داریم و کوتاهی نخواهیم کرد، زیرا ورزش باستانی، مکتبی برای ما است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha