پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام جمعه نکا

حجت الاسلام والمسلمین لائینی، وقف را عامل مهمی در حفظ و بقای دین دانست و با بیان این که موقوفات عامل حل بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی در جامعه هستند، افزود: اگر وقف نبود امروز ارزش های دینی در جامعه بسیار کمرنگ تر بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی، امروز در جمع مدیران اوقاف استان از وقف به عنوان یک دستور دینی و الهی برای تقویت ارزش های دینی در جامعه نام برد و گفت: تقویت این سنت حسنه دینی بهترین راه گسترش  احکام دینی در جامعه است.

وی وقف را عامل مهمی در حفظ و بقای دین دانست و با بیان این که موقوفات عامل حل بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی در جامعه هستند، افزود: اگر وقف نبود امروز ارزش های دینی در جامعه بسیار کمرنگ تر بود.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که موقوفات نقش مهمی در رفع بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی در جامعه دارند، تصریح کرد: برقراری عدالت اجتماعی در جامعه نیازمند گسترش فرهنگ وقف در جامعه است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه ابهت و عظمت وقف باید حفظ شود گفت: ابهت و عظمتی که از وقف در دل های مومنین وجود دارد به مراتب سرمایه ای بزرگ است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در ادامه با بیان این که وقف همواره آثار و برکات ارزشمندی برای جامعه دینی داشته است، افزود: یکی از مهم ترین آثار وجودی وقف در جامعه دینی، گسترش ارزش های دینی در جامعه است.

وی از وقف به عنوان بهترین ابزار برای تبیین معارف اهل بیت(ع) در جامعه یاد کرد و افزود: وقف که بر گرفته از تعالیم الهی است می تواند جامعه را به سوی سعادت و تعالی حقیقی رهنمون سازد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تأکید براین که گسترش فرهنگ وقف در جامعه به کاهش فاصله طبقاتی کمک بسیاری خواهد کرد، تصریح کرد: در بسیاری از کشورهای اروپایی نیز از این ظرفیت ارزشمند دینی برای اداره مراکز علمی و فرهنگی استفاده می کنند.

وی با بیان این که واقفان خیر اندیش برای رسیدن به قرب الهی اموال خود را در این مسیر وقف می کنند، افزود: روحانیت باید در منابر و سخنرانی های آثار مثبت دنیوی و اخروی وقف را برای مردم تبیین کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند گسترش موقوفات در جامعه هستیم، خاطرنشان کرد: امروز در مسائل دینی، فرهنگی، درمانی و حتی اقتصادی نیازمند موقوفات جدید هستیم تا بتوانیم در این بخش ها اثرگذاری مطلوب داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که گسترش فرهنگ وقف در جامعه می تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی جامعه را رفع کند، خاطرنشان کرد: با این دستور دینی می توان گرفتاری های قشر ضعیف جامعه را به طور کامل رفع کرد و سامان بخشید.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در پایان تصریح کرد: مسؤولیت از صفات مشترک خالق و مخلوق بوده و ما باید نسبت به مسؤولیتمان شناخت داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha