پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آسیب اجتماعی

حوزه/امام جمعه رامشیر با اشاره به اینکه رواج طب سنتی و اسلامی در میان عموم جامعه را باید به فال نیک گرفت، گفت: مسؤولان و دولتمردان موضوع سلامت از دید اسلام را در جامعه پیاده و مانع شوند تا جامعه از فرهنگ غربی تأثیر بپذیرد.

حجت الاسلام غضبان معرف، امام جمعه رامشیر، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با بیان این که اسلام از هزارو ۴۰۰ سال قبل بر نظافت و سلامتی تأکید دارد، اظهار داشت: حدیث النظافه من الایمان و وجوب و استحباب برخی غسل ها بهترین دلیل بر اهتمام اسلامی به پاکیزگی است.

امام جمعه رامشیر، با اشاره به این که اسلام به مسائلی همچون گرفتن ناخن ها و تمیزی لباس ها، غذاها و ظروف غذا توجه دارد، تصریح کرد: مسؤولان و دولتمردان موضوع سلامت از دید اسلام را در جامعه پیاده و مانع شوند تا جامعه از فرهنگ غربی تأثیر بپذیرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی رامشیر، عنوان کرد: مسؤولان بحث بهداشت و سلامت را در مدارس و خانواده گسترش دهند تا آسیب های اجتماعی کاهش یابد، حال آن که امروزه شاهد هستیم که جوانان به تبعیت از فرهنگ غرب بوده و به واقع نفوذ فرهنگ غربی در فرهنگ دینی قلمداد می شود.

حجت الاسلام معرف، رواج طب سنتی و اسلامی در میان عموم جامعه را به فال نیک گرفت و افزود: طب سنتی و اسلامی کم هزینه و در عین حال اشتغال زا است و با سلامتی انسان ها ارتباط مستقیم دارد.

وی در پایان با بیان اینکه طب سنتی مورد استفاده طبقات ضعیف جامعه است، تصریح کرد: طب سنتی مخالفتی با دانش پزشکی امروز ندارد و علم روز پزشکی مورد نیاز و در برخی موارد جوابگوتر و درمانش سریع تر است.

 

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha