جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام غبیشاوی

حوزه/ امام جمعه ماهشهر با اشاره به اینکه پیشگیری مهمتر از درمان است، گفت: ای کاش هزینه های صرف شده در بحث درمان را در مقوله پیشگیری و فرهنگ سازی تغذیه صرف کنیم.

حجت الاسلام عدالحسین غبیشاوی، امام جمعه ماهشهر، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به این که دین مبین اسلام سفارشات دنیوی و اخروی دارد، اظهار داشت: سلامتی انسان ها در دین اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و دستورالعمل های دقیق و ظریفی در این باره به ویژه از لحاظ رژیم غذایی بیان شده است.

امام جمعه ماهشهر، با اشاره به اینکه اسلام در زمینه خوردن غذا سفارش به حلال و مشروعیت آن دارد، تصریح کرد: براساس آموزه های اسلامی انسان به هنگام گرسنگی، غذا بخورد، با نام خداوند آغاز کند، لقمه ها را خوب جویده و پیش از سیر شدن از سفره بلند شود که علم امروز سفارش های اسلام درباره تأثیر صحیح آداب غذا خوردن را ثابت کرده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی ماهشهر، با بیان این که سلامتی تنها در پرهیز از غذاهای پرچرب نیست، خاطرنشان کرد: ورزش، حجامت، خون دهی، دوری و کاهش استرس ها بر سلامتی انسان بسیار تأثیرگذار است که متأسفانه بسیاری از بیماری های امروز نتیجه کم تحرکی، استفاده بیش از حد در مصرف نمک و نوشابه های گازدار است.

حجت الاسلام غبیشاوی، ادامه داد: حکومت اسلامی در درجه اول سیاستگذار مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و سلامت است و در زمینه پیاده سازی سلامت و سبک زندگی در جامعه باید فرهنگ سازی ها را انجام دهد اما متأسفانه شاهد عقب ماندگی هستیم.

وی افزود: مردم و سازمان های مردم نهاد باید از وزارت آموزش و پرورش بخواهند که کلاس های درسی درباره غذاهای مفید و مضر، دخانیات، اعتیاد برگزار کند ضمن اینکه بر تولید برخی اقلام غذایی مضر نظارت داشته و جایگزینی برای آنها پیدا کند.

امام جمعه ماهشهر گفت: نسل جدید به غذاهای آماده گرایش دارد که چنین معضلی سیستم دفاعی بدن را تضعیف خواهد کرد؛ از این رو دولت باید به چنین معضلاتی توجه جدی داشته باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی ماهشهر، در پایان با بیان اینکه سلامت در ساخت و افتتاح بیمارستان نیست، اظهار داشت: پیشگیری مهمتر از درمان است و ای کاش هزینه های صرف شده در بحث درمان را در مقوله پیشگیری و فرهنگ سازی تغذیه صرف کنیم.

 

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha