جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آتش سوزی گسترده، فروشگاه گوشت حلال را در کانادا دربرگرفت

حوزه/ حریق گسترده یک فروشگاه گوشت حلال در استان میسی ساگادر کانادا را به طور کامل تخریبکرده و این مرکز حلال خساراتی به مبلغ ۵۰۰ هزار دلار متحمل شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbc، آتش سوزی گسترده ای در یک فروشگاه گوشت حلال اوایل روز شنبه در استان میسی ساگا در کانادا به وقوع پیوست.

شدت این آتش سوزی به حدی بود که یکی از آتش نشانان را مجروح ساخته و خسارات وارده به این مرکز حلال 500 هزار دلار تخمین زده شده است.

به گفته دانیل اناموراتو، فرمانده سرپرست مقر آتش نشانی میسی ساگا، آتش نشان مجروح به بیمارستان منتقل شده و مورد درمان قرار گرفته است.

به گفته اناموراتو، حوالی ساعت 1:45 صبح، در پی باخبر شد از آتش سوزی بیش از 40 آتش نشان برای اطفای حریق در طول شب اعزام شدند که موفق شدند پس از گذشت یک ساعت آتش سوزی را تحت کنترل دربیاورند.

در این حادثه دود و شعله های آتش به چهار ساختمان تجاری مجاور نیز آسیب هایی وارد کرده، اما خسارات اصلی به مرکز حلال بوده است. شعله های آتش این ملک را که متعلق به جامعه اسلامی است کاملا در برگرفتند.

تحقیقات برای یافتن علل احتمالی این آتش سوزی همچنان ادامه دارد و دفتر مارشال آتش نشانی انتاریو نیز برای تعیین علت حادثه وارد عمل شده است و جاده ها به سمت محل حریق بسته شده اند.

سخنگوی پلیس منطقه جاده را بسته است. هنوز مشخص نیست که آیا آتش سوزی در قصابی «حلال» تعمدی بوده است یا خیر. احتمال دارد نژادپرستی و اسلام هراسی انگیزه این حادثه بوده باشد.

حملات اسلام هراسی در کشورهای اروپایی، کانادا و آمریکا در سال های اخیر نگران کننده بوده ولی در بیشتر موارد آتش سوزی های مشکوک به جرایم نفرت محور به اثبات نمی رسند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha