پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عباسی بر ضرورت توجه به حضور جوانان در مساجد تاکید کرد و گفت: باید زمینه حضور اقشار مختلف مردم در مساجد فراهم گردد و کارکرد مساجد به گونه ای تقویت شود که نیازهای مردم و محله در مسجد تامین شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی عباسی، صبح امروز در دیدار با مسئولان دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، گفت: آثار و دستاوردهای موجود در مساجد نشان می‌دهد که اتفاقاتی بسیار جدی و مهم در این کانونهای الهی شکل گرفته است، اما باید همچنان در راه خود به مدیریت جهادی که خواست رهبر معظم انقلاب است توجه کنیم.

وی با اشاره به این که باید واقعبینانه اعلام کنیم که در برخی از موارد بسیار عالی عمل کرده ایم، اما مواردی نیز وجود دارند که در آنها کاستی موج میزند و باید آنها را برطرف کنیم، اظهار کرد:  هرچند در تمام برنامه‌های سال‌های گذشته حرکت رو به جلو داشته‌ایم، اما واقعیت امر این است که باید به کارهای خود شتاب بدهیم.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: باید به کارکردهای مساجد به عنوان مراکز مهم دینی در جامعه اسلامی، توجه ویژه شود. همچنین، مساجد باید محور فعالیت های دینی باشد، همان طور که نقش بی نظیری را در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرد.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: ائمه جماعت، مسئولان فعالیت های دینی و فرهنگی و هئیت امنا به عنوان ارکان مساجد هستند که باید با هم هماهنگ و هم راستا فعالیت کنند.

وی بر ضرورت توجه به حضور جوانان در مساجد تاکید و  اظهار کرد: باید زمینه حضور اقشار مختلف مردم در مساجد فراهم گردد و کارکرد مساجد به گونه ای تقویت شود که نیازهای مردم و محله در مسجد تامین شود.

حجت الاسلام عباسی بیان داشت: مساجد از ابتدای شکل ‌گیری نظام اسلامی به عنوان اصلی ‌ترین پایگاه اجتماعی مورد توجه و استفاده قرار گرفته و اتحاد و انسجام امت اسلامی از این مکان مقدس در اقصی ‌نقاط دنیا نشات گرفته ‌است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha