پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سیدجلیل مرتضوی، امام جمعه آمل

امام جمعه آمل با اشاره به این که فرهنگ خرید کالاهای خارجی را به فرهنگ خرید تولیدات داخلی تبدیل کنیم، گفت: صدا و سیما بجای اینکه از کالاهای خارجی تبلیغ کند به تبلیغ کالاهای داخلی بپردازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل امروز در دیدار جمعی از مسئولان این شهرستان با اشاره به شعار سال 97 از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: نگاه حضرت آقا در این چند سال با شعار اقتصاد مقاومتی به این است که فقر ریشه کن شود و اشتغال که یکی از دغذغه‌های اصلی است از بین برود.

حجت الاسلام مرتضوی با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره دغدغه مردم را داشته و دارند، خاطرنشان کرد: در نامگذاری امسال بیشترین نگاه به مردم بوده است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خرید کالای ایرانی نیازمند فرهنگ سازی مناسب در کشور است، افزود: رسانه ها به ویژه رسانه ملی نقش بسیار مهمی در خرید کالای ایرانی بر عهده دارند.

حجت الاسلام مرتضوی با بیان این که هم دولت‌مردان و هم مردم وظیفه مهمی در تحقق شعار سال به عهده دارند، خاطرنشان کرد: اگر کالاهای ایرانی را مصرف کنیم مشکل بیکاری در جامعه از بین خواهد رفت.

امام جمعه آمل، کالای ایرانی را نماد ملی دانست و افزود: ما که گوش به فرمان رهبری هستیم عهد و پیمان ببنیدیم با آرمان‌های امام راحل و به کالای ملی به عنوان نماد ملی نگاه کنیم تا همه مشکلات برطرف شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان تاثیرگذاری تبلیغات رسانه در تولیدات ملی، خاطرنشان کرد: در ایران هم اعتماد نیست و هم اعتماد ساری نکردیم صدا و سیما بجای اینکه از کالاهای خارجی تبلیغ کند به تبلیغ کالاهای داخلی بپردازد.

وی به کم‌توجهی مردم نسبت به تولیدات داخلی اشاره کرد و گفت:  در کشورمان سالم‌ترین و باکیفیت‌ترین تولیدات کشاورزی دنیا کشت می‌شود، اما با بی‌توجهی به مصرف آن کشاورزی را نابود می‌کنیم.

حجت الاسلام مرتضوی با تاکید بر این که باید مصرف کالای ایرانی به یک فرهنگ تبدیل شود، گفت: متأسفانه بسیاری از مردم خرید و مصرف کالای خارجی را بر کالای ایرانی ترجیح می دهند که این مسأله جدای از مساله اقتصادی، یک آسیب فرهنگی است.

امام جمعه آمل با بیان این که نگاه به خرید کالای با کیفیت تولید داخل از جلوه های اقتصاد مقاومتی برای توانمند سازی اقتصاد درون کشور است، افزود: بنیان های اقتصاد بر پایه مصرف است زیرا مصرف بیشتر یک کالا تولید کننده را به تولید بیشتر وادار می کند.

حجت الاسلام مرتضوی با اشاره به این که فرهنگ خرید کالاهای خارجی را به فرهنگ خرید تولیدات داخلی تبدیل کنیم، تصریح کرد: حمایت از تولید داخل به طور حتم شکوفایی و بالندگی اقتصادی کشور را در پی خواهد داشت.

وی استفاده از تولید داخلی و خودکفایی اقتصادی را موجب سربلندی یک کشور بیان و خاطرنشان کرد: در روزهایی که دشمن تحریم های سنگین و ظالمانه ای را بر اقتصاد کشور ما وارد نمود، توجه به تولیدات داخلی و حمایت از صنایع کشور از روشهای مبارزه با دشمن است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که با معرفی کالاهای با کیفیت داخلی به مردم و تشویق این صنایع، کالاهای با کیفیت داخلی توسط مردم حمایت شوند، افزود: شکل گیری کمپینی برای تشویق مردم به خرید کالای ایرانی اقدامی بسیار خوب فرهنگی است و باید این موضوع در سطح جامعه بسط پیدا کند.

وی با اشاره به توانمندی صنایع داخلی در بسیاری از صنایع و قابل رقابت بودن آنها با کالاهای مطرح خارجی، تاکید کرد: دولت با ایجاد تسهیلات و توجه اقتصاد کلان با جهت گیری اقتصاد مقاومتی و مردم با حمایت از صنایع داخلی، موجب شکوفایی اقتصاد داخلی و رونق در این عرصه خواهند شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha