پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام اسلامی فر

حوزه/ عضو هیئت مدیره موسسه پاتوق کتاب گفت: یکی از عوامل بسیار مهم که باعث افزایش سرانه مطالعه در جامعه ما می شود این است که رسانه ها ، فرهنگ سازی در این خصوص را در اولویت خود قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار داشت: گرچه در یکی دو سال اخیر با اجرای طرح هایی چون پاییزه و بهاره و نیز عیدانه تا حدودی رونق نسبی به بازار کتاب آمده اما این ها مقطعی است و ما باید ذائقه مردم را با کار فرهنگی و رسانه ای به سمت کتاب و کتاب خوانی تغییر دهیم.

وی افزود: البته این طرح های ابتکاری نیز باید تداوم یابد و دولت نیز حمایت های خود را از این طریق نسبت به مسئله کتاب و بازار نشر داشته باشد تا ناشران و کتاب فروشان بتوانند همچنان روی پای خود بایستند.

این فعال فرهنگی همچنین با اشاره به این که توزیع کتاب دارای چرخه ناشر، پخش کتاب و کتابفروش است که هر یک از این اجزا وظیفه خاص خود را برعهده دارند، گفت: چنانچه در این چرخه، کتابفروشی ها را محور قرار دهیم تمام چرخه به حرکت در می آید و لذا اجرای طرح هایی چون عیدانه کتاب می تواند باعث رونق کتاب فروشی ها و به تبع آن افزایش سرانه مطالعه در کشور گردد.

وی افزود: از این حیث به نظر بنده ، بزرگترین لطمه را به کتاب و کتابخوانی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران می زند و علت آن از بین بردن چرخه تولید و توزیع است و باید برای این مسئله ، به طور جدی فکری کرد تا کتاب فروشان ضربه نخورند.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha