پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مزاج شناسی

حوزه/نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خدا در قرآن می فرماید این سفره برای همه یکسان پهن شده است، اما بهره برداری افراد یکسان نیست، گفت: باید از این فرصت و عمری که خدا داده و به زیبایی تنظیم کرده، نهایت استفاده را ببریم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار با فرماندهان ارتش مستقر در خراسان جنوبي، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، اظهار داشت: کره زمین را خداوند آفریده و به وسیله کوه ها محکم نگه داشته است و در چهار فصل تنظیم کرده که واحدهای عمر ما است. هر انسانی به فراخور خواسته هایی که دارد می تواند از آن چهار فصل بهره برداری کند.

وی با بیان اینکه چهار فصل سال دارای چهار طبیعتند و دقیقا طبایع بدن انسان هم بر این اساس تنظیم شده است، گفت: فصل بهار طبیعت خاص خودش را دارد و به فصل دم معروف است و فصل بعدی تابستان است که برای طبع انسان موسوم به صفرا است. فصل بعدی پاییز و سودا و فصل زمستان هم طبیعت هوا سرد است و طبع هم بلغم است. به همین نسبت آنهایی که می توانند محاسبه کنند، در بسیاری از مسائل اعم از رشد، کارهای خیر یا بزه کاری ها باهم ربط دارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: در فصل بهار که فصل رشد خون است، روحیه انسان و طبیعت و نشاط در کارهای خیر را کاملا می شود محاسبه کرد که در این فصل ها بیشتر اتفاقاتی می افتد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود: در تابستان که فصل صفرا است و لازمه آن اجمالا کم حوصلگی، عجله، شتاب و دلهره است، باید دید در آن فصل چه در کارهای خوب و یا بد، چه چیزهایی بیشتر در جامعه اتفاق می افتد یا چه بیماری هایی در بهار یا تابستان می تواند شیوع پیدا کند.

وی تاکید کرد: متناسب با هر فصل باید دید اغذیه ای که در طبیعت تنظیم شده برای طبیعت خشک، تر، گرم و سرد چه غذاهایی می تواند در سلامت انسان تاثیر بگذارد یا چه بیماری هایی می تواند عارض شود.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه خدا در قرآن می فرماید این سفره برای همه یکسان پهن شده، اما بهره برداری افراد یکسان نیست، گفت: امیدواریم از این فرصت و عمری که خدا داده و به زیبایی تنظیم کرده نهایت استفاده را ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه خوش به حال آن هایی که از همه فصول عمر که اتفاقا تنظیم شده با همین فصول است نهایت استفاده را می برند، اعلام کرد: جوانی دوران غلبه خون است، میانسالی دوران غلبه صفراست که بر چهار رقم تقسیم می شود، دوران پیری دوران سودا و اندیشه و خیال و عاقبت اندیشی است و دوران کهنسالی بلغم غلبه می کند و سردی بر طبع غالب می شود تا زمانی که حرارت بدن گرفته می شود و به عالم دیگر می رود.

وی خطاب به فرماندهان ارتش، گفت: شما در جهت احقاق حق و و ابطال باطل نیروی خودتان را در مقابل دشمنان مردم و اسلام به رخشان می کشید. خدا شما را خار چشم بیگانکان و نور چشم دوستان قرار داده و شما در کارهای خیر همه مردم شریک هستید.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه هرکاری که در جامعه تصور می فرمایید اول امنیت و بعد کار مهم است، گفت: کارها به برکت امنیت است که رونق پیدا می کند و اعمال شما و امثال شما چه در جهت تدبیر و چه در جهت نظریات کارشناسی، از بهترین اعمال صالح است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha