شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام غلامرضا قندهاری - سمنان

حوزه/ مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) سمنان با بیان اینکه انقلاب اسلامی دستاوردهای بزرگی را در حوزه مختلف داشته است، به تشریح ۷ رکن اصلی بقاء و تداوم انقلاب پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام غلامرضا قندهاری، امروز در همایش مودت رزمندگان و پاسداران سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان اظهار داشت: اسلام تنها مکتب جامع و توحیدی است. سند اصلی اسلام، قرآن است؛ مبانی انقلاب اسلامی همه از آیات نورانی قرآن نشأت گرفته است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان تصریح کرد: اعتقاد به امت واحده و تلاش برای تحقق آن، حق‌طلبی و ظلم‌ستیزی، برپایی عدل و قسط، تلاش در جبهه حق برای تحقق غلبه حق بر باطل است که بخشی را موفق شدیم  و باطلی به نام رژیم پهلوی را بر آن غلبه و نظام اسلامی را بر آن مسلط کردیم، تلاش برای نفی استکبار و نفی استضعاف، آگاهی و بیداری و حضور مردم درصحنه همراه با معنویت و عدالت و عقلانیت همگی از مبانی انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در ایران رخ داد در حالی‌که بر این کشور حکومتی طاغوتی و مستبد بر آن حاکم بود، افزود: ایران گرفتار استعمار خارجی بود و به عبارتی خارجی‌ها سرنوشت کشور را برای ما رقم می‌زدند و در این شرایط قیامی مردمی به رهبری امام خمینی(ره) رخ داد و به پیروزی رسید و نظام طاغوتی سرنگون شد.

حجت‌الاسلام قندهاری با بیان اینکه انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی در زمینهٔ‌های مختلف ازجمله درزمینهٔ سیاسی و اقتصادی داشته، خاطرنشان کرد: احیای فرهنگ اسلام ناب محمدی از دیگر دستاوردها و برکات انقلاب بود؛ ارکان اصلی بقا  و تداوم و استمرار انقلاب اسلامی عبارت از «مکتب توحیدی اسلام ناب محمدی»، «ولایت‌فقیه رهبری امام و رهبر معظم انقلاب»، «مردم بصیر و آگاه»، «عدالت اجتماعی»، «استقلال»، «آزادی» و «وحدت و اتحاد مسلمانان» است.

سپاه در سازندگی و محرومیت‌زدایی پیشگام است

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان نیز در این همایش با اشاره به برنامه‌های و اقدامات انجام‌شده در سال 96 در مجموعه سپاه و بسیج استان سمنان اظهار داشت: اردوی راهیان نور دانش‌آموزی دانشجویی و عمومی تمامی رده‌ها به‌ویژه رده‌ها بسیار زحمت کشیدند، در بحث اربعین، کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه قدم‌های خوبی برداشته‌شده است که همچنان تداوم دارد، یادواره‌های شهدا همچون یادواره شهید شاطری و دیگر برنامه‌ها و اقداماتی که به نحو احسن انجام شدند.

سردار حسن حسن‌زاده با بیان این که اقدامات خوبی در بحث سازندگی و محرومیت‌زدایی و پیشرفت و آبادانی در سطح استان انجام‌ شده، تصریح کرد: برنامه‌های مختلف باید با اقدامات خلقانه و مبتکرانه نه تکراری و یکنواخت انجام شود.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: مردم همیشه درصحنه‌های حساس انقلاب مظهر اقتدار و عظمت کشور ما و انقلاب هستند و اگر جایی در برنامه‌ها انتظار می‌رود که برجسته‌تر عمل شود به این دلیل است که این‌ها مظهر هستند؛ برای مثال راهپیمایی 22 بهمن که نزدیک به 35 میلیون نفر یعنی 70 تا 80 درصد از افراد در این راهپیمایی حضور داشتند که حضور جوانان و نوجوانان در آن برجسته بود که این‌ها مظهر انقلاب است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با بیان اینکه انتظار می‌رود که سال 97 برنامه‌ها به شکلی متفاوت و جذاب برگزار شوند و باید هر یک از ما تکلیف انقلابی خودمان را به بهترین وجه ممکن انجام دهیم، خاطرنشان کرد: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب تهدیدات باید تبدیل به فرصت شوند؛ در سال گذشته تهدید دشمنان که می‌خواستند تکلیف نظام و انقلاب را یکسره کنند اما زهی خیال باطل که در چهل‌سالگی انقلاب مردم بصیرتشان را در کمترین زمان ممکن به منصه ظهور و بروز رساندند و رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند که «از این ملت نه یک‌بار بلکه هزار بار باید تشکر کرد»؛ یک مؤلفه مهم وجود دارد و آن بصیرت مردم است که شاهد آن در راهپیمایی 22 بهمن سال گذشته و انتخابات ریاست جمهوری بودیم که بسیار بی‌نظیر بود.

وی با اشاره به این که یکی از نکاتی که رهبری در آغاز سال 97 فرمودند بحث حمایت از کالای ایرانی است، افزود: از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی است که فرموده‌اند «من امیدم در خصوص اقتصاد مقاومتی سپاه و بسیج است تنها نهادی که می‌تواند اقتصاد مقاومتی را پیاده‌سازی و محقق کند سپاه و بسیج است؛ بنابراین باید گفت تکلیفی بزرگ بر گردن همه ما پاسداران گذاشته‌شده است».

سردار حسن‌زاده با بیان این که نباید زود قانع شویم در هر موضوع، مکان و زمان و اتفاق و جریانی هر یک از ما نسبت به خود، خانواده و جامعه تکلیف داریم اگر نتوانیم اثرگذار باشیم مشکل‌داریم، گفت: بنابراین باید رفتار و کردار و حرکت و عملمان به‌گونه‌ای باشد که هرلحظه احساس تکلیف کنیم و به تکلیف خودمان به‌درستی در همه زمینه عمل کنیم و همه ما باید مطالبه گر باشیم، مطالبه گری از راه درست و با ابتکار و خلاقیت باید همراه باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha