سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مدیر کل اوقاف مازندران

مدیر کل اوقاف مازندران، ترویج وقف با نیازهای روز جامعه را یکی از مهم ترین اولویت های سازمان اوقاف دانست و گفت: ترویج و گسترش این گونه موقوفات در جامعه می تواند بسیاری از مشکلات در حوزه درمانی، اجتماعی و فرهنگی را برطرف کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف مازندران امروز در مراسم معارفه رییس اداره اوقاف شهرستان گلوگاه گفت: در گذشته شاهد وقف فراوان در نقاط مختلف بودیم که امروز نیز باید فرهنگ سازی شود تا شاهد گسترش فرهنگ وقف در جامعه باشیم.

وی با تبریک سال جدید و تاکید بر عملی کردن شعار سال گفت: شعار سال رهبری در واقع «هل من ناصر رهبری» است که باید به درستی اجرایی شود.

حجت الاسلام حیدری خاطرنشان کرد: با خريد كالاي ايراني، اعتماد به نفس و خودباوري را در جوانان افزايش دهيم و از نيروهاي جوان و ديندار در برنامه ها استفاده شود.

وي با اعلام اينكه بايد از جوانان حمايت شود؛ گفت: حمايت از جوانان زمينه ساز بالندگي جامعه است و بايد در اين راستا تلاش همه جانبه در حمايت از جوانان انجام شود.

حجت الاسلام حيدري با بیان این که اوقاف كارهاي مانده بر زمين فراواني دارد و آحاد مردم بايد در احياء و سند دار كردن موقوفات كمك كار اوقاف باشند، افزود: بايد نگاه به قوف بيش از قبل مورد توجه قرار گيرد و همه ما در فرهنگ سازي تلاش كنيم.

وی، ترویج وقف با نیازهای روز جامعه را یکی از مهم ترین اولویت های سازمان اوقاف دانست و گفت: ترویج و گسترش این گونه موقوفات در جامعه می تواند بسیاری از مشکلات در حوزه درمانی، اجتماعی و فرهنگی را برطرف کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، وقف را بهترین باقیات الصالحات برای هر انسانی دانست و اظهار کرد: این سنت حسنه نیکوترین سند الهی و بهترین راه برای ترویج معارف دینی در جامعه محسوب می شود. 

حجت الاسلام حیدری از وقف به عنوان تفسیر عملی قرآن‌کریم و اهل‌بیت(ع) یاد کرد و ادامه داد: وقف؛ نام، یاد و اموال انسان‌ها را حتی بعد از مرگ واقف زنده نگه می‌دارد و همیشه در بین مردم و نیازمندان وجود دارد.  

وی با بیان این که وقف حلال بسیاری از مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی است، افزود: کارآمدی و ظرفیت وقف تا حدی است که همه آحاد جامعه را در خود جمع کرده و هر فردی با هر دیدگاه اسلامی، دینی و انسانی در این سنت حسنه دینی مشارکت دارند.  

رئيس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلوگاه هم در سخناني گفت: تبديل بقاع متبركه به قطب فرهنگي به عنوان يكي از دغدغه هاي مهم رهبري را سرلوحه كار خود قرار داده و به عنوان يك سرباز در اوقاف تلاش دارم تا خدمات شايسته در اين حوزه ارائه شود.

مجيد رضايي افزود: تلاش براي فرهنگ سازي مناسب در بين آحاد جامعه و نهادينه كردن فرهنگ وقف از مسائل مهمي است كه با قوت دنبال مي شود تا رضايت خداوند حاصل شود.

در اين مراسم همچنین مجيد رضايي به عنوان رئيس جدید اوقاف و امور خیریه شهرستان گلوگاه معرفي و از خدمات حدود دو ساله محمدحسين فاضلي، رئيس سابق این اداره تجليل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha