جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رئیس بنیاد ملی آموزشی هند و دبیر کل سابق جمعیت علمای هند

حوزه/ اسرار الحق قاسمی دلیل اصلی مشکلات پیش روی جهان اسلام را اختلافات داخلی دانست و گفت: مسلمانان با وجود در اختیار داشتن منابع عظیم طبیعی و انرژی جهان به دلیل اختلافات و تفرقه در مسائل بین المللی آن چنان که باید تاثیری ندارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» اسرار الحق قاسمی رئیس بنیاد ملی آموزشی هند و دبیر کل سابق جمعیت علمای هند دلیل اصلی مشکلات پیش روی جهان اسلام را اختلافات داخلی دانست و گفت: مسلمانان با وجود در اختیار داشتن منابع عظیم طبیعی و انرژی جهان، به خاطر اختلافات و تفرقه در مسائل بین المللی آن چنان که باید تاثیری ندارند.

وی که از علما و شخصیت های مذهبی مسلمان و از فعالان عرصه سیاست در هند می باشد در گفتگو با اسلام تایمز منشا مشکلات خارجی جهان اسلام را توطئه دشمنان و دلیل دیگر چالش ها را نبودن اتحاد میان مسلمین بیان کرد و گفت: سردمداران غرب همواره در جهت تخریب چهره اسلام و تعالیم رحمانی این دین مبین بوده و از تمام ظرفیت و توان تبلیغاتی خود در این راه استفاده کرده و می کنند.

اسرار الحق قاسمی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت کنونی مسلمانان در جهان گفت: با تاسف باید گفت که باوجود جمعیت قابل توجه مسلمانان و دارا بودن منابع و ثروت های طبیعی فراوان جایگاه شایسته خود را در جهان حاضر ندارند و دلیل اصلی آن اختلافات داخلی مسلمانان است.

وی تنها راه حل را پایبندی حقیقی به دستورات اسلام و توجه به شعار قرآنی انما المومنون اخوة دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha