جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با بیان اینکه حل مشکلات جامعه با شناخت مردم از وقف امکان پذیر است گفت: قریب به ۶۰هزار نفر در ایام نوروز امسال از امامزادگان استان یزد بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام حسین زارع زاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به اینکه بخش عمده تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در جامعه بر عهده رسانه هاست گفت: رسانه ها می توانند  وقف را در جامعه به مردم بشناسانند.

این مقام مسئول تصریح کرد: اگر آنچه که در قرآن و روایات در خصوص وقف ذکر شده است اعتقاد داشته باشیم، هرکسی که در این راه قدمی بر می دارد، مأجور است و موقوفات نیز این ظرفیت را دارند که بخش عمده ای از معضلات را حل کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد بیان کرد: این که مردم احساس کنند که خودشان می توانند بسیاری از مشکلات را حل کنند بسیار مهم است و رسانه ها می توانند در این راه گام اساسی بردارند.

شناخت مردم نسبت به وقف بسیاری از مشکلات جامعه را حل می کند

حجت الاسلام زارع زاده با اشاره به اینکه خوشبختانه الان گرایش خوبی در زمینه وقف در استان یزد داریم خاطرنشان کرد: باید از این ظرفیت ها به خوبی استفاده و به نوعی با شناخت مردم نسبت به این موقوفات، بسیاری از مشکلات را حل کنیم.

وی به تعداد موقوفات در ایام نوروز 97 اشاره و عنوان کرد: ما در نوروز امسال و آرامش بهاری تعداد هفت موقوفه جدید داشتیم که ثبت شد و این خبر خوبی برای ما بود.

بیش از 67موقوفات استان یزد در زمینه کشاورزی است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد بیان کرد: حدود 67 و نیم درصد موقوفات ما در استان کشاورزی است که با توجه به انواع وقف ها ما می توانیم اثبات کنیم که مردمان یزد به عنوان نوع دوست ترین مردم ایران هستند.

حجت الاسلام زارع زاده عنوان کرد: ما از لحاظ رقبات وقفی رتبه دهم کشور داریم و از لحاظ موقوفات نیز رتبه هفتم کشور را داریم.

وی ادامه داد: زحمت های خوبی کشیده شده است اما هنوز بسیار جا برای کار وجود دارد و با این نیت که با مساله ای به نام وقف باید کمک کنیم و یکی از رازهای ماندگاری میراث فرهنگی استان، موقوفه بودن آن است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تلاش ما در راستای حل مشکلات و حرکت مردم به سمت وقف است که در این راستا باید مشکلات به ما انعکاس داده شود تا ما آنها را برطرف کنیم و رشد داشته باشیم.

30خیمه معرفت در ایام نوروز ۹۷ در استان یزد برپا شد

حجت الاسلام زارع زاده تصریح کرد: ما 30 خیمه معرفت در ایام نوروز در استان داشتیم که نسبت به سال گذشته 12 خیمه اضافه شده بود و در بخش کیفی نیز برنامه های مختلفی داشتیم.

وی افزود: ما در شهرستان های اردکان، ابرکوه، میبد، اشکذر در امامزادگان شهرستان یزد طرح آرامش بهاری را داشتیم که مبلغین از قم و استان یزد در این طرح ها به خوبی به کار گرفته شدند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد بیان کرد: غرفه های کار با کودک، غرفه های مشاوره خانواده و ازدواج، مبلغ عقیدتی، پاسخ به سوالات شرعی، متخصصین چند رسانه ای، مشاوره حقوقی از جمله این غرفه ها بوده است.

حجت الاسلام زارع زاده خاطرنشان کرد: امسال برای اولین بار معاون فرهنگی اجتماعی ارزیابی از مبلغین داشتند و 18 نفر از مبلغین انتخاب شدند و در مراسمی از آنها تجلیل شد.

وی بیان کرد: دو امامزاده ما در سطح بندی جز امامزادگان ویژه معرفی شدند که امامزاده جعفر(ع) و سید جعفر محمد(ع) بودند و بیشتر زحمت کشیدند.

بازدید قریب به 60هزار نفر در ایام نوروز امسال از امامزادگان استان یزد

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در ادامه با بیان اینکه در ایام نوروز امسال قریب 60هزار نفر از امامزادگان استان یزد بازدید و زیارت کردند گفت: لحظه تحویل سال  نیز 55 هزار نفر در امامزادگان حضور داشتند و 50 هزار نفر نیز از خیمه های معرفت استفاده کردند.

حجت الاسلام زارع زاده خاطرنشان کرد: ما تعداد یکصد هزار نفر اسکان داشتیم که در مراکزی مانند امامزاده جعفر (ع) اسکان در مهمانسرا و کمپ و در حرم نیز صورت گرفت.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha