پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سریال پایتخت ۵

حوزه/ وقتی با پخش صحنه دستگیری خانواده نقی معمولی در سریال پایتخت ۵ توسط داعش، جامعه نسبت به رشادت‌های مدافعان حرم حضرت زینب (س) هوشیار و آگاه شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، در ایام نوروز هر سال شبکه‌های سیما فعالیت‌های بیشتری نسبت به طول ایام سال دارند و به نمایش فیلم، مستند و سریال در ژانرهای مختلف هنری می‌پردازند.

"پایتخت 5" از شبکه یک سیما، "تعطیلات رؤیایی " از شبکه دو سیما، "دیوار به دیوار 2" از شبکه سه سیما و بسیاری از فیلم‌های دیگر در شبکه‌های تلویزیونی از جمله نمایش‌هایی بود که در ایام نوروز 97 میهمانان خانه‌های مردم ایران بود.

با توجه به گسترده شدن فضای اینترنتی و استفاده روز افزون خانواده‌ها از شبکه‌های اجتماعی بدون شک هر فرد با مشاهده صحنه‌هایی در این فیلم‌ها تحت تأثیرگذار قرار می‌گیرد و آن را برای دیگران نیز به اشتراک می‌گذارد که نشان از توجه بیشتر مردم به مسائل مختلف در کشور است.

اما آن چیزی که حائز اهمیت است، این که در بین این انتشارات فضای مجازی، فضای حقیقی نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد تا جایی که شاید در یک روز بسیاری از مطالب منتشره در فضای مجازی به یک مسئله خاص پرداخته شود.

در سال‌های گذشته در زمانی که یک قبیله خون خوار که از آدمیت بویی نبرده بود با دلارهای عربستان سعودی و حمایت دشمنان اسلام با ادعای دروغین و با اعمال وحشیانه خود در کشورهای اسلامی به کشت و کشتار مسلمان پرداختند در این میان غیور مردان ایرانی با نام مدافعان حرم به جنگ با این قبیله خون خوار رفتند و پس از چند سال توانستند نسل این قبیله را از روی کره‌ی خاکی پاک کنند.

در این سال‌ها این قبیله بی رحم تلاش‌های بسیاری برای ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران انجام داد که با تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان(عج) و نیروهای جان برکف بسیجی، امنیتی و انتظامی توانستند از نفوذ آن‌ها در کشور برای ایجاد ناامنی به خوبی مقابله کنند.

در زمانی که نیروهایی از کشور برای مقابله با داعش به سوریه اعزام می‌شدند برخی از مسئولان نسبت به این مسئله واکنش‌هایی را نشان دادند و معترض حضور نیروهای داخلی به این مناطق بودند.

اما پس از گذشت مدتی در یکی از نفوذهای داعش به کشور در تاریخ 17 خرداد ماه سال گذشته که با حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی همراه بود و منجر به شهادت 17 نفر و زخمی‌شدن 46 نفر شد، بسیاری دریافتند که اگر مدافعان حرم اهل بیت(ع) نبودند بدون شک این آرامش و امنیت کنونی در کشور حاکم نبود.

این ماجرا گذشت، ولی دوباره برخی بازهم حضور نیروهای داخلی را در سوریه برای مبارزه با داعش را به تمسخر می‌گرفتند و گویی فراموششان شده بود که در چند ماه گذشته چه اتفاقی در کشور رخ داده است.

چند ماهی گذشت و نوروز 97 فرارسید، ولی این بار صحنه واقعیت نبود که مردم و مسئولان را به امنیت کنونی کشور آگاه کرد، بلکه یک صحنه از فیلمی بود که سال‌ها در ایام نوروز مردم را برای دیدن خود در خانه‌ها نگه می‌دارد.

شنبه شب هجدهم فروردین‌ماه زمانی که مردم با تماشای فیلم "پایتخت 5" استرس داشتند که آیا خانواده نقی معمولی به دست داعش اسیر می‌شود، بسیاری آن را به اتفاق داخلی تشبیه کردند و گویی اگر روزی این اتفاق در خاک جمهوری اسلامی ایران رخ می‌داد، چه کاری می‌شد انجام داد.

زمانی که دختران نقی معمولی توسط یکی از داعشیان فیلم، به حوری تشبیه شدند بسیاری از مردان ایرانی رگ غیرتشان به جوش آمد و به شرف و غیرت مدافعان حرم حضرت زینب(س) درود فرستادند.

 فضای مجازی نیز خالی از مطلب نبود و بسیاری از کاربران و حتی برخی از مسئولان هم نسبت به حضور غیور مردان ایرانی در خاک سوریه درود فرستادند و غیرت این شیر مردان را ستودند.

نگاهی به برخی واکنش های کاربران فضای مجازی در ارتباط با صحنه دستگیری خانواده نقی معمولی توسط داعش

" موقع پخش پایتخت، خیلیامون نفسمون حبس شد، ناامنی و ترس رو با تمام وجودمون احساس کردیم و نگران حال نقی و خانوادش بودیم، مدافعان حرم رفتند تا این ناامنی فقط تو فیلم‌ها برامون روایت بشه نه تو واقعیت "

" تصور بودن تو موقعیت زنان سوری و اینکه یه نانجیب حوری خطابت کنه مرگ رو جلوی چشمام آورد... مدیون غیرت شهدای مدافع حرمیم "

" و مردهایی از جنس مدافعان حرم رفتند که امروز سارا و نیکاهای ما "حوری " داعشی‌ها نشدند!"

" اون ترس، غیرت و تعصبی رو که موقع اسارت سارا و نیکا و حوری خطاب کردنشون تو وجودمون اومد رو مدافعین حرم زودتر حس کرده بودن!"

گزارش: محمد جواد خاکپور

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha