پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دختران مسلمان و مسیحی با نام مریم و ماری و برگزاری روز درهای باز در ماساچوست

حوزه/ در دومین مراسم سالانه درهای باز که در ۲۱ مسجد مختلف سرتاسر ماساچوست برگزار شد، دو دختر مسلمان و مسیحی با نام مریم و ماری، درباره ادیان همدیگر بیشتر آموختند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از bostonglobe، دومین مراسم سالانه درهای باز مساجد بعد از ظهر دیروز یکشنبه در 21 مسجد مختلف در سرتاسر ایالت ماساچوست آمریکا  برگزار شد و مردم مختلف با پیشینه های دینی و قومیتی مختلف همسایگان مسلمان شان را در مساجد ملاقات کردند.

مساجد شهر بوستون در این ایالت از جمله مرکز جامعه اسلامی بوستون در این مراسم شرکت داشت.

درمیان کسانی که برای بازدید از جامعه اسلامی مرکز فرهنگی بوستون حضور پیدا کرده بودند، دو دختر نوجوان درباره دین و مذهب به گفتگو می پرداختند. یکی از آن ها مسلمان و دیگری کاتولیک بود و آنها از همدیگر راجع به اینکه دینشان چه ویژگی ها و خصوصیاتی دارد پرس و جو می کردند. ماری ماترو 12 ساله، کاتولیک بوده و در محله وست روگزبری زندگی می کند. و مریم جالو 13 ساله مسلمان بوده و در شرق بوستون زندگی می کند. این دو دختر نوجوان در پاییز سال گذشته در کلاس درس علوم و ریاضیات با همدیگر آشنا شده و برایشان جالب است که با وجود دین متفاوت، اسامی هردوی آن ها بهم شبیه است. به همین سبب نیز با همدیگردوست شدند و در عصر یکشنبه جالو مسجدشان را به دوستش معرفی کرد.

وی می گوید: ابتدا نگران بودم. اما وقتی به سخن آمدم توانستم چیزهای بیشتری راجع به دینم بگویم .

ماری نیز گفت: به نظرم کار خوبی است که درباره دین دیگری غیر از دین خودم آشنا شوم. اینگونه رویمان به مردم باز شده و می توانیم ببینیم که دیگران چگونه عبادت می کنند.

رابی مشیل شایر که همراه با مادر 96 ساله اش از مرکز اسلامی بازدید کرده می گوید: ما حقیقتا می خواستیم از این ایده که مردم باید از مساجد بازدید کنند حمایت کرده باشیم. به نظر من گفتمان میان ادیان مختلف بسیار مهم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha