جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شبکه های اجتماعی

حوزه/ امروز نه تنها فرزندان سرگرم فضای مجازی هستند، بلکه پدرها و مادرها نیز بیشتر وقت خود را در فضای مجازی می گذرانند و از یکدیگر دور می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علاالدین صفی خانی، در نشست «فضای مجازی؛ تهدیدها و فرصت ها» که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزارشد، گفت: باید تعریف جدیدی از جامعه و تعامل اجتماعی ارائه کرد و به فرزندان خود یاد دهیم دو فضای واقعی و مجازی را مدیریت کنند.

معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین با بیان این که یکی از مشکلات اساسی در حوزه فضای مجازی، تولید محتوا بدون توجه به مخاطب است، اظهار کرد: اهمیت تولید محتوا برای فضای مجازی به اندازه‌ای است که رهبر معظم انقلاب در سخنان خود، بارها به آن توجه و تاکید داشته اند. ایشان فرمودند: «مستحبات نمازتان آن قدر مهم نیست که تولید در فضای مجازی مهم است..

وی افزود: امروز باید ارزش ها و دستاوردهای انقلاب در بستر فضای مجازی برای نسل جوان و نوجوان ترویج و تبیین داده شود، تا فریاد انقلابی که با رشادت ها و خون بهای جوانان این ملت به ثمر نشسته و در حال برپایی تمدن بزرگ اسلامی است به گوش نسل های آینده برسد.

حجت الاسلام صفی خانی خاطرنشان کرد: فضای مجازی برای ترویج معارف دینی و سبک زندگی اسلامی یک فرصت است، به شرط این که کاربران فضای مجازی طرز استفاده صحیح این فضا را به خوبی آموخته باشند.

وی در پایان گفت: باید در زمینه ترویج سبک زندگی در فضای مجازی فعال باشیم، و طلاب و روحانیون باید در استفاده از ابزارها و فناوری‌ها به روز بوده و به خوبی از آن باخبر باشند، تا بتوانند همگام با پیشرفت تکنولوژی مباحث دینی را منتقل نمایند.

اعتیاد به شبکه های اجتماعی

حجت الاسلام عباس نظری نیز در این نشست با اشاره به اهمیت موضوع فضای مجازی، گفت: آنچه باید در فضای مجازی مدنظر باشد، این است که این فضا یک تحمیل است و باید آن قدر بسترسازی کرد که فرصت هایش بیشتر شده و تهدیدها کمتر شود.

وی افزود: اعتیاد به شبکه های اجتماعی از دیگر آثار استفاده از فضای مجازی است باید توجه داشت که اعتیاد فقط به مواد مخدر نیست، بلکه برخی به وب گردی، اعتیاد پیدا می کنند و در واقع حضور بی حد و حصر در فضای مجازی موجب این اعتیاد می شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت:  فضای مجازی آمیزه ای از فرصت ها و تهدیدها است و باید با بسترسازی فرهنگی، فرصت ها را بیشتر و تهدیدها را کمتر کنیم.

حجت الاسلام نظری تصریح کرد: یکی از آسیب های فضای محازی کاهش تعامل های اجتماعی است. فرد با حضور در شبکه های اجتماعی مراودات سطحی اش افزایش می یابد، ولی این روابط عمیق نیست و حتی ممکن است روابط عمیقی که دوستان صمیمی خود داشته باشد را از دست بدهد.

وی اظهار کرد:  امروز نه تنها فرزندان سرگرم فضای مجازی هستند، بلکه پدرها و مادرها نیز بیشتر وقت خود را در فضای مجازی می گذرانند و از یکدیگر دور می شوند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین در پایان با اشاره به روزملی فناوری هسته ای خاطرنشان کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با همه تهدیدها وتحریم ها توانسته در عرصه های مختلف پیشتاز باشد که این موفقیت ها مرهون رهبری داهیانه مقام معظم رهبری وپشتیبانی ملت ایران با این نظام مقتدر است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha