جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مولوی عبدالهی

حوزه/امام جمعه اهل سنت درمیان با بیان این که یکی از افتخارات نظام اسلامی فناوری هسته ای است، گفت: فناوری هسته ای به برکت انقلاب، ایستادگی مردم، نیروهای متخصص و متعهد، ایمان به اهداف عالیه اسلامی و همچنین رهبری مقتدرانه امام خامنه ای به جایی رسیده که امروزه نام ایران، بر بام علوم و فناوری جهان قرار گرفته است.

مولوی سید احمد عبداللهی امام جمعه اهل سنت درمیان در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، ضمن تبریک 20 فروردین ماه به عنوان روز ملی فناوری هسته ای، اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که پیشرفت هر جامعه منوط به علم و دانش آن جامعه بوده و هر چه علم و دانش یک جامعه بیشتر باشد، پیشرفت بیشتری در سطح آن جامعه مشهود است.

وی با بیان این که وجود فناوری هسته ای در جامعه از ضروریات است، تصریح کرد: باید در این مسیر پیشرفت داشته باشیم و در یک مسیر متوقف نشویم، چرا که دستیابی به فناوری هسته ای، گامی ارزشمند در راستای رشد علمی و بالندگی کشور است.

مولوی عبدالهی افزود: امروزه آمریکا همچنان با کینه توزی های مداوم درصدد فتنه افکنی است، اما مردم هوشیار انقلابی در مقابل دشمن ایستاده اند.

وی با بیان این که روز ملی فناوری هسته ای نماد جهاد و استقامت است، یادآور شد: خدا را شاکریم که دانشمندان هسته ای علی رغم تمامی تهدیدها و تحریم ها با ایمان به خدا و خود باوری توانستند پله های ترقی را طی کرده و به موفقیت های چشمگیری در علم هسته ای دست پیدا کنند.

فناوری هسته ای به نفع آحاد جامعه است

امام جمعه اهل سنت درمیان با اشاره به این که فناوری هسته ای به نفع آحاد جامعه است، بیان کرد: امروزه تأثیر این علوم بر افزایش دانش بشری، طبیعت حاکم و ارائه رفاه و خوشبختی به زندگی بشری غیرقابل تردید است و می تواند به عنوان یک عنصر اساسی و مبنای ضروری برای توسعه پایدار به شمار آید.

مولوی عبدالهی ادامه داد: انرژی هسته ای در زمینه های مختلف همچون صنایع غذایی و کشاورزی، مدیریت منابع آب، بهداشتی و پزشکی، تولید الکتریسیته و... در جامعه مشهود است.

وی ضمن اشاره به مخالفت آمریکا و بهانه قرار دادن مسائلی چون بمب اتمی در خصوص برنامه هسته ای ایران، یادآور شد: آمریکایی ها می دانند که براساس اعتقادات ما تولید بمب هسته ای ممنوع است و مسلمانان توکل شان به خدا است.

آمریکا نمی خواهد که ما پیشرفتی داشته باشیم

مولوی عبدالهی تأکید کرد: ما نیاز به بمب هسته ای نداریم و مهمترین هدف آمریکا آن است که نمی خواهد که ما پیشرفتی داشته باشیم و روی پای خویش بایستیم، چرا که آنان به دنبال اجرای اهداف شومشان در ایران هستند.

امام جمعه اهل سنت درمیان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا قبل از انقلاب اسلامی، ایران به عنوان اولویت نخست دانش هسته ای در منطقه خاورمیانه مطرح بود، اظهار داشت: حکام آن زمان وابستگی شدیدی به آمریکا داشتند، ولی ملت ما از همان روز اول، در مقابل آمریکا و استکبار ایستادگی کرده اند و این به مذاق آمریکائیان خوشایند نیامد به دلیل این که آن ها نمی خواهند که ملت ایران استقلال داشته باشد.

مولوی عبدالهی با اشاره به نقش فناوری هسته ای در تقویت کالای ایرانی خاطرنشان کرد: زمانی می توانیم کالای ایرانی را در جامعه ترویج دهیم که کیفیت کالاهای تولید شده داخلی، عالی باشد و کالاهای ایرانی در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشند و یقینا، فناوری هسته ای کمک شایانی در بحث پیشرفت تولید در جامعه دارد.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha