پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سایت فردو

حوزه/ معلمی در خصوص تاکید آمریکا بر تعطیلی سایت هسته ای فردو، گفت: علت این که آمریکایی ها به دنبال تعطیلی فردو بودند، اما با نطنز کاری نداشتند این بود که نطنز ۲۰ متر زیر خاک است و به راحتی با موشک می توان آن را از پا درآورد، ولی فردو ۷۰ متر زیر سنگ است و هیچ گاه نمی توانند آن را منهدم کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، محمود معلمی، معاون اسبق اداره سیاسی سپاه پاسدران، به مناسبت ۲۰ فرورین روز فناوری هسته ای، در جمع طلاب مدرسه علمیه جده بزرگ اصفهان اظهار کرد: سال ها است رهبرمعظم انقلاب نام اقتصاد بر ای شعار سال ها انتخاب می کنند، چرا  که عمده مشکل کشور ما امروز اقتصاد و فرهنگ است

وی با اشاره به اینکه بارها مقام معظم رهبری راهکار برون رفت از مشکلات اقتصاد را مطرح کرده اند، خاطرنشان کرد: متاسفانه دولتمردان ما همواره بر خلاف نظر مقام معظم رهبری که فرموده بودند از نفت جدا شوید، همواره خود را وابسته به نفت کردند و در بودجه 97 نیز به طور واقعی بیش از 60 درصد بودجه کشور به نفت وابسته است که این یک ایراد جدی است.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: این یک ایراد جدی است، چراکه مفهوم اقتصاد مقاومتی این است که پایه های اقتصاد آن قدر محکم باشد تا با تکان ها بیگانگان نلرزد، اما امروز با یک تحریم اقتصاد ما به سمت فروپاشی می رویم چون عمدتا صادرات ما متکی به خام فروشی است.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید درون زا و برون نگر باشد تاکید کرد: ما باید در داخل تولید کنیم، اما بنا نیست رابطه خود را با دنیا قطع کنیم و چنین سیاستی نداریم، اتفاقا رهبر معظم انقلاب بر تعامل با دنیا تاکید دارند.

 نیروهای انقلابی هیچ گاه به دنبال قطع رابطه با دنیا نیستند

معلمی با اشاره به اینکه رابطه اقتصادی ما از ابتدای انقلاب تاکنون قطع نشده است، افزود: آمریکا ما را تحریم اقتصادی کرده است و الا بنای مسئولان کشور این نبوده که با دنیا رابطه نداشته باشیم و اینکه نیروهای انقلابی را به عدم رابطه با دنیا متهم می کنند، غلط است .

وی با اشاره به گلایه حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق به عدم سرمایه گذاری ایران در عراق، عنوان کرد: متاسفانه نگاه و رویکرد برخی مسئولان اجرایی امروز کشور به غرب است، در حالی که وقتی روسیه از لحاظ صیفی جات تحریم شد، به سمت بازار روسیه نرفتیم و ترکیه بیشتر بازار این کشور را گرفت.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان ضرورت تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی در کشور، عنوان کرد: چند گروه در تحقق این شعار نقش دارند که اول آن تولید کننده است که با تولید کالای با کیفت باید با کالای خارجی رقابت کند. همچنین مصرف کننده با خرید کالای ایرانی باید به این چرخه کمک کند، اما دردآور است که به دلیل عدم استقبال مردم کالای ایرانی باید به خارج برود و با برند خارجی توسط ایرانی ها خریداری شود

وی با اشاره به تعطیلی 65 درصدی کارخانجات کشور، ابراز کرد: افزایش واردات و عدم رغبت به خرید کالای ایرانی عامل این رکود بوده است

معلمی با بیان اینکه اگر رویکرد و تفکری که در مسئله هسته ای و صنعت موشکی کشور بود، در مسائل اقتصادی نیز وجود داشت، امروز تمام مشکلات اقتصادی مرتفع شده بود، تصریح کرد: امروز به دلیل وجود تکنوکراسی در اقتصاد که می گوید توسعه آری و عدالت نه، ما پیشرفتی نداشته ایم.

وی با اشاره به نقش طلاب در تحقق شعار سال عنوان کرد: طلاب و روحانیون با تبلیغ درست می توانند فرهنگ صحیح را در مردم نهادینه کنند، از طرفی خودشان با عمل به این شعار می توانند به عنوان یک الگو وارد عمل شده و این مهم را به نمایش عموم بگذارند. همچنین با نوشتن مقالات و پژوهش پیرامون این قضیه می توانند کمک کنند.

درس آشنایی با انقلاب اسلامی در حوزه ها تدریس شود

تحلیل گر مسائل سیاسی با تاکید بر ضرورت تدریس درس آشنایی با انقلاب اسلامی در مدارس علمیه، عنوان کرد: چرا این دروس باید در دانشگاه ها تدریس شود، ولی در حوزه ها که بسیار از اهمیت بالاتری برخوردار است تدریس نشود؟

وی در ادامه افزود: فناوری هسته ای قبل از انقلاب بود، اما در حد ایجاد نیروگاه بود ولی بعد از انقلاب به دلیل رو به اتمام بودن انرژی های فسیلی اراده جدی برای رفتن به سمت فناوری های چرخه کامل ایجاد شد که امروز 8 کشور از این صنعت برخوردار هستند که یکی از آنها ایران است.

چرا آمریکایی ها به دنبال تعطیلی فردو بودند، اما با نطنز کاری نداشتند

معلمی در خصوص تاکید آمریکا بر تعطیلی سایت هسته ای فردو، گفت: علت این که آمریکایی ها به دنبال تعطیلی فردو بودند، اما با نطنز کاری نداشتند این بود که نطنز 20 متر زیر خاک است و به راحتی با موشک می توان آن را از پا درآورد، ولی فردو 70 متر زیر سنگ است و هیچ گاه نمی توانند آن را منهدم کنند.

وی در رابطه با یکی بودن سیاست آمریکا در قبال ایران در دولت های مختلف خاطرنشان کرد: اوباما زمانی که می خواست ریاست جمهوری را تحویل دهد گفت ما وظیفه داشتیم ایران را از هسته ای عقب بنشانیم که رانیدم. ترامپ وظیفه دارد ایران را از موشکی عقب براند و همین کار هم دنبا می کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha