پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام حسینی درمیان

حوزه/امام جمعه شهرستان درمیان با بیان اینکه مردم از وادادگی برخی دولتمردان در برابر کشورهای بدعهد و مکار غربی به بهانه‌ برجام گلایه دارند، گفت: فناوری صلح آمیز هسته‌ای تاثیر زیادی بر قدرت گرفتن ایران دارد و هرجا بحث پیشرفت ایران است، آمریکا دشمنی می‌کند.

حجت الاسلام علیرضا حسینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بیرجند، در خصوص روز ملی فناوری هسته ای اظهار داشت: یکی از اهداف انقلاب اسلامی ایران برای حمایت از مستضعفان، ایجاد هژمونی قدرت در راستای ایجاد یک امت مستقل، آزاده و مترقی است، لذا هر مولفه ی علمی، اقتصادی، فناوری و... که مغایر با آموزه های اسلامی و حقوق انسانی نباشد، می تواند به ایجاد این اقتدار کمک کند.

اهمیت فناوری هسته ای برای آینده انرژی و صنعت کشور

وی افزود: کشور ما تاکنون وابسته به انرژی فسیلی بوده كه هم تبعات زیست محیطی بیشتری نسبت به انرژی های نو دارد و هم منابع آن با شیب تندی رو به اتمام است و از طرفی کشورهای توسعه یافته که نوعاً خریداران نفت ما بوده اند، با توسعه فناوری های نو از جمله صنعت هسته ای، خود را از خرید ذخایر نفتی بي نیاز می کنند.

امام جمعه شهرستان درمیان تصریح کرد: در این شرایط یک راهبرد اساسی برای کشور ما آینده نگری در زمینه انرژی و فناوری است که فناوری هسته ای به عنوان یک صنعت مدرن و اثرگذار می تواند در حوزه های متنوعی اعم از پزشکی، کشاورزی و محیط زیست، یاری گر اقتصاد و رفاه ملی باشد.

حجت الاسلام حسینی در خصوص علت مخالفت آمریکا و بهانه قرار دادن مسائلی چون بمب هسته ای در برنامه هسته ای ایران گفت: کشورهای مستبد و انحصارگرا همیشه خود را رقیب کشورهای در حال توسعه می دانند، ضمن اینکه کینه سیاسی آمریکا از ملت ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و کوتاه شدن دست آمریکا از منافع مالی و استراتژیک ایران بیشتر شده است، لذا در این چهار دهه بعد از پیروزی نظام اسلامی شاهد سنگ اندازی ها و کینه توزی های مکرر آمریکا هستیم و هر جا بحث پیشرفت ایران باشد آمریکا از دشمنی و سنگ اندازی مضایقه نمی کند.

فناوری صلح آمیز هسته ای قدرت ایران را افزایش می دهد

وی ادامه داد: فناوری صلح آمیز هسته ای هم تأثیر زیادی بر قدرت گرفتن ایران داشته و خواهد داشت و دولت آمریکا درحالی که خود و هم پیمانانش دارای کلاهک های هسته ای زیادی هستند، به بهانه دستیابی ایران به سلاح هسته ای بر سر راه انرژی ها و فناوری صلاح آمیز این صنعت نیز در ایران مانع ایجاد کرده و می کنند.

امام جمعه شهرستان درمیان یادآور شد: حاکمیت قبل از انقلاب نه تنها همسو با منافع استکبار جهانی بود، بلکه مطیع محض آمریکا بود، لذا برای رونق بخشیدن به اقتصاد آمریکا و داشتن یک ژاندارم نظامی در منطقه، هم ایران را مسلح به صنایع نظامی کرده بودند و هم از نظر آنان داشتن انرژی هسته ای برای ایران آن روز از نظر بلامانع بود.

سیاست های دوگانه حقوق بشری آمریکا

حجت الاسلام حسینی متذکر شد: این نمونه ای از سیاست های دوگانه آمریکا و حقوق بشری است که آمریکا برای آن عربده کشی می کند.

وی با بیان اینکه به طور قطع و یقین می توان فناوری هسته ای کشورمان را نوعی از کالای ایرانی قلمداد کرد گفت: از تمامی صنایع دارویی، کشاورزی و سایر رشته ها اعم از پزشکی و غیره، انتظار می رود با درخواست مواد پایه از سازمان انرژی اتمی کشور، دولتمردان را متوجه این خواست ملی کنند.

امام جمعه شهرستان درمیان خاطرنشان کرد: مردم داشتن فناوری هسته ای صلح آمیز را حق مسلم خود می دانند و از وادادگی برخی دولتمردان در مقابل کشورهای بدعهد و مکار غربی به بهانه های برجام و ... گلایه دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha