سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بیجار گفت: تشکیل هیئت های اندیشه ورز فرهنگی متخصص، یکی از روش های مقابله با جنگ نرم دشمنان است.

حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با اشاره به تغییر رویکرد دشمن در مبارزه با کشورهای اسلامی و محور مقاومت، اظهار داشت: امروز دشمن به جای مراکز نظامی و تاسیسات شهری و... افکار و باورها را نشانه رفته است و جنگ فرهنگی را جایگزین جنگ نظامی نموده است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بیجار گفت: فرهنگ مانند هواست که در تمام اطراف ما جاری است. همانطوری که اگر هوا مسموم و آلوده باشد باعث مریضی و حتی مرگ موجودات می شود، فرهنگ آلوده و بیگانه هم باعث مریضی فکری و عقیدتی می شود.

این استاد حوزوی عنوان کرد: دشمن پس از قرنها تهاجم و خونریزی و حمله سخت و فیزیکی دریافت که برای اینکه نفوذ و سلطه پایدار باشد. باید در فرهنگ و فکر و اندیشه ملتها نفوذ کرد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بیجار گفت: برای مقابله با هر تهاجمی باید از سلاح متناسب با همان تهاجم استفاده کرد. در تهاجم فرهنگی و جنگ نرم هم باید افسران جنگ نرم با ابزار و سلاح فرهنگ،اندیشه و فکر به مقابله با جنگ نرم بروند.

حجت الاسلام معصوم خانی به راههای مبارزه با جنگ و ناتوی فرهنگی دشمنان اشاره داشت و افزود: برای این که بتوانیم در این نبرد و تهاجم همه جانبه فرهنگی دشمنان موفق و پیروز باشیم باید ابتدا مقوله آگاه سازی را در جامعه نهادینه کنیم.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بیجار تصریح کرد: زیرا علت اصلی موفق شدن دشمن نبرد فرهنگی، بهره گیری از جهل و عدم آگاهی توده مردم است.

این استاد حوزوی به ظرفیت دیگر برای مقابله با جنگ نرم دشمنان اشاره کرد و گفت: اعتماد به ظرفیت های درونی و معرفی الگوهای مناسب به جای الگوهای پیشنهادی دشمن، یکی دیگر از روشهای مبارزه و تقابل در مقابل جبهه فرهنگی دشمنان است.

حجت الاسلام معصوم خانی با تاکید بر این که دشمن شناسی و بصیرت، یکی دیگر از راه های مبارزه با تهاجم فرهنگی و عقیدتی دشمنان است، ادامه داد: تشکیل هیئت های اندیشه ورز فرهنگی متخصص همچنین یکی دیگر از روش های مبارزه با این جنگ و ترفند دشمنان نظام است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق(ع) بیجار در پایان سخنان خود گفت: البته مهم ترین راهکار و راه نجات از تهاجم فرهنگی و عقیدتی دشمنان، اطاعت محض از ولایت فقیه و مقام معظم رهبری می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha