چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
مجلس شورای اسلامی

حوزه/ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که واردات گسترده کالا به کشور امید هر تولید کننده‌ای را نا امید می‌کند، گفت: متأسفانه بر اساس آمار ارائه شده بیش از ۶۰ درصد واردات کالاهای صورت گرفته به کشور مشابه آن در داخل تولید می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت‌الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه مازندران دوشنبه شب در مراسمی که با حضور جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم در شهر بابلکنار برگزار شد با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی گفت: یکی از نخستین اقدامات دولت برای تحقق شعار سال جلوگیری از واردات است.

وی با بیان این که واردات گسترده کالا به کشور امید هر تولید کننده‌ای را نا امید می‌کند، افزود: متأسفانه بر اساس آمار ارائه شده بیش از 60 درصد واردات کالاهای صورت گرفته به کشور مشابه آن در داخل تولید می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که نمایندگان مجلس به جای طرح فوریت الزام دولت به خرید کالاهای ایرانی طرح ممنوعیت واردات کالای مشابه داخلی را تصویب کنند، ادامه داد: وقتی کالای مشابه داخلی وارد نشود دولت هم لاجرم کالای ایرانی خریداری خواهد کرد.

حجت الاسلام بابائیان با بیان این که واردات بی رویه کالا بزرگترین خیانت به ملت و جوان ایرانی است، تصریح کرد: اگر به دنبال ایجاد اشتغال برای جوان ایرانی هستیم نباید بگذاریم کالاهای غیر ضروری وارد کشور شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه کالاهایی وارد کشور می‌شود که ما در دنیا صاحب برند آن هستیم، ادامه داد: وقتی منافع برخی مدیران در واردات کالاهای خارجی باشد حمایت از تولید داخلی چه معنایی دارد.

وی با بیان این که در شرایطی که یکی از مهم ترین مشکلات جوانان کشورمان موضوع اشتغال است نباید شاهد ورود بی رویه کالاهای غیر ضروری به کشور باشیم، تصریح کرد: حمایت از تولید داخل بهترین راهکار برای رفع معضل اشتغال جوانان است.

حجت الاسلام بابائیان با بیان این که ایران اسلامی کشوری غنی در جهات مختلف است، افزود: کشوری که خود یکی از نخستین کشورهای دارنده نفت و گاز است نباید بنزین به کشور وارد کند.

وی با اشاره به این که اگر مردم و مسئولان دست به دست هم دهند و از تولید داخلی حمایت کنند به طور حتم شاهد رونق اقتصادی در کشور خواهیم بود، بیان داشت: تنها با شعار نمی توان مشکلات اقتصادی را رفع کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه امروز کشورمان در مسائل اقتصادی با مشکلات عدیده ای مواجه است، خاطرنشان کرد: همه بخش های کشور باید برای رفع بحران های اقتصادی در کشور تلاش کنند.

حجت الاسلام بابائیان با اشاره به این که مقام معظم رهبری با نامگذاری امسال به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی، مسیر حرکت دولت را نشان دادند، گفت: مسؤولان باید با کنار گذاشتن مسائل حاشیه ای در پی تحقق رهنمودهای رهبری در سال جدید باشند.

وی با بیان این که باید با اجرای صحیح سیاست های اقتصاد مقاومتی کشور را در برابر هجمه های اقتصادی دشمن واکسینه کنیم، افزود: مقام معظم رهبری با نگاهی بلند و مدبرانه حمایت از کالای ایرانی را در سال جدید مطرح کردند که باید مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha