چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
همایش میان ادیانی در ساسکس انگلستان برگزار می شود

حوزه/ هدف از همایش میان ادیانی که قرار است ۱۵ آوریل ۲۰۱۸ در مسجد نور در شهر کرالی در انگلیس برگزار شود، ایجاد همبستگی میان پیروان ادیان مختلف، همسایگان مسلمان و غیرمسلمان و تقویت انسجام میان دینی در جامعه است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» همایش میان ادیانی در شهر کرالی در ساسکس انگلستان برگزار می شود. هدف از برپایی این همایش میان ادیانی، نزدیک سازی اجتماعات و سازمان های فرهنگی دینی محلی برای درک بهتر و به اشتراک گذاشتن ارزش های یکسان، همبستگی و انسجام میان دینی در جامعه اعلام شده است.

این همایش میان ادیانی قرار است یکشنبه هفته آینده، 15 آوریل 2018 در مسجد نور برگزار شود.

عبدالغفار از رهبران محلی گفت: برای مقابله با جوّ نفرت و عدم مدارا، هدف این گردهمایی توسعه پیوند دوستی و عشق با همسایگان، درک باورها و شیوه زندگی دیگران و پذیرش آن ها و کمک به ایجاد یک جامعه همدل و همبسته است.

وی افزود: شهر ما یک جامعه چند مذهبی دارد و ما سعی داریم از این واقعیت برای تقویت و بهتر سازی جامعه استفاده کنیم. این نشست توسط داوطلبانی که به نزدیک سازی دل مردم به همدیگر اظهار غرور می کنند راه اندازی شده است.

در سایت سازمان درباره گردهمایی نوشته شده است: ما دین را به عنوان مسیری برای صلح و دوستی و نه راهی به سوی اختلاف و درگیری می بینیم. دنیا نیاز به عشق و محبت دارد که می تواند از طرق آموزشی و همبستگی به این مهم  دست یابد و این برنامه میان ادیانی نیز قرار است به همین نتیجه برسد.

در ادامه این بیانیه آمده است: هدف این برنامه اتحاد میان مردم صرف نظر از دین، باورهای مذهبی، قومیت، نژاد و رنگ پوست است.

در همایش میان ادیانی قرار است است افراد با همراهی همسایگان مسلمانشان حضور پیدا کرده و به بحث و گفتگو پیرامون ایجاد یک رابطه دوستی پایدار میان مردم به بحث و گفتگو بنشینند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha