جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مولوی فاروقی

حوزه/امام جمعه اهل سنت بیرجند با بیان این که تحصیل و علم آموزی یک عبادت است و کمک کردن به این عبادت؛ خود یک عبادت مضاعف است، گفت: مدرسه‌سازی باید در رأس کارهای خیر قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، مولوی غلام حیدر فاروقی در جمع خبرنگاران، با اشاره به آیه «تَعَاوَنُوا عَلَی الْبِرِّ وَالتَّقْوَی» اظهار کرد: یکی از اصولی که در قرآن و روایات بسیار به آن تأکید شده تعاون و همکاری انسانها یا یکدیگر است؛ خداوند فرموده است یکدیگر را در کارهای نیک و تقوی یاری کنید.

وی با اشاره به اینکه در قرآن توصیه شده که در کار خیر از یکدیگر سبقت بگیرید، ادامه داد: امروزه وظیفه دینی، اخلاقی و انسانی ماست که در امور خیر پیش قدم شویم و گام‌های موثری برداریم، چرا که همه ما در یک جامعه زندگی می‌کنیم و باید از امکانات هماهنگ بهره‌مند شویم.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با بیان اینکه ساختن جایگاه برای تعلیم و تحصیل دانش آموزان، از نظر اسلام بسیار ارزشمند و نیک است، عنوان کرد: مدرسه‌سازی در دین اسلام کمتر از مسجدسازی نیست، زیرا اگر بتوانیم شرایط آموزش مناسب کودکان و نوجوانان را در مدارس مهیا کنیم و دانش‌آموزان در فضایی آرام و مناسب آموزش ببینند به طورحتم، نگاه عمیق‌تری به مساجد خواهند داشت.

مولوی فاروقی با اشاره به روایت متعدد در خصوص تشویق مسلمانان به آموختن علم و دانش بیان کرد: خداوند در قرآن کریم خطاب به مسلمانان فرموده «اگر می خواهید بر دشمنان پیروز شوید باید یک قدرت برتری داشته باشید و آن علم است» بنابراین خداوند به مسلمانان دستور داده است که بیاموزند. 

وی گفت: مدرسه‌سازی، تجهیز مدارس، مرمت و نوسازی مدارس فرسوده ازجمله امور خیری است که در اسلام جایگاه بالایی دارد، چرا که این مکان مقدس در پرورش استعدادهای نوجوانان و جوانان تاثیر فراوانی دارد.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با تاکید بر این که آموزش و پرورش بستر و زیربنای توسعه کشور است و همه ما وظیفه داریم تا در پیشبرد اهداف کلان تعلیم و تربیت همیاری و مشارکت کنیم، عنوان کرد: آموختن علم و دانش  باعث پیشرفت جامعه می شود و افراد کمتر در دام توطئه‌های گوناگون دشمنان قرار می گیرند و جامعه از آسیب‌های متعدد حفظ می شود.

مدیر حوزه علمیه الصدیق بیرجند با بیان اینکه دشمنان اسلام و مسلمین می خواهند جلو راه های پیشرفت مسلمانان را بگیرند و علم و دانش مسلمانان را متوقف کنند، افزود: همه مسلمانان باید در راه تحصیل و کمک به علم آموزی پیشقدم شوند و یکی از راه های کمک به علم آموزی کمک به ساخت مدارس است.

وی با اشاره به این که در سال‌های اخیر در زمینه مدرسه‌سازی، نوسازی و مرمت مدارس گام‌های جدی و موثری برداشته شده است و در این امر مهم تلاش خیرین مدرسه‌ساز و مسئولین قابل تقدیر است، گفت: استان خراسان جنوبی نیازمند توجه ویژه خیرین و مسئولین است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha