پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شیخ الازهر

حوزه/ یکی از کتاب هایی که توسط مرکز ترجمه الازهر به چند زبان ترجمه شده، کتاب "مقوّمات اسلام" اثر احمد الطیب شیخ الازهر است که به بررسی برخی مسائل اعتقادی، فقهی و اخلاقی که محور اساسی اسلام هستند، پرداخته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، یکی از کتاب هایی که توسط مرکز ترجمه الازهر به چند زبان ترجمه شده، کتاب "مقومات اسلام" اثر احمد الطیب شیخ الازهر است.

این کتاب به بررسی برخی مسائل اعتقادی، فقهی و اخلاقی که محور اساسی اسلام هستند پرداخته است.

شیخ الازهر مخاطب این کتاب را هر انسان صاحب عقل و تشخیص می داند و می گوید عقل در هر زمان و مکانی ملاک احترام است و از مهم ترین ویژگی های مورد توجه اسلام نسبت به سایر ادیان است و نقش مهمی در نشر مفاهیم دینی بر عهده منطق و اندیشه و تفکر و مشاهده کتاب هستی و کتاب قرآن قرار داده شده که تمام اینها با عقل برای انسان مقدور است.

وی افزود: دین الهی یک علم و دانش است که افراد متخصص خود را دارد که آنها علما هستند و آنها باید دین را در اختیار انسان ها قرار دهند و دین مجموعه ای رمزآلود از اسرار نیست که به صورت انحصاری در اختیار کسی باشد.

احمد الطیب ادامه داد به واسطه عقل است که علم و دین یا دنیا و دین با هم قابل جمع هستند و در این کتاب به دنبال بیان این واقعیت است که ایمان یک امر ناخودآگاه نیست و انسان برای برخورداری از ایمان نیازمند دلیل و برهان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha